TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • EU kontroll problemer!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #259928  av voivoi
 
Hola!

Eg har senket bilen min 30mm, men har ikkje papirer på det siden det sto på når eg kjøpte bilen! Så med andre ord så får eg ikkje godkjent senkinga...D R I T!!! :evil:

Så, ka skal eg gjøre? Er det noen som har, eller kan skaffe papirer til ein t23? Eg betaler! Cash, overfører, sjekk eller natural om nødvendig!!!
Vedlegg
DSC_4328.jpg
DSC_4328.jpg (58.52 kiB) Vist 7490 ganger

 #259930  av celicat23
 
Du må ha papirer til akkurat de fjærene du har. Det finnes ingen generelle papirer til alle senka celica'er for godkjenning. Finner du ut hvilket fabrikat det er, så har veldig mange en nettside hvor du kan laste ned TUV godkjenningen.

 #259933  av Kanakkas
 
stemmer det. og husk at TUV papirer er verdiløse hos vanlige verksteder. Kun biltilsynet som kan godkjenne det og legge det til i vognkortet...

 #259952  av csstian
 
Du må i tillegg ha et skjema fylt ut av et verksted på at lys er justert,lastavhengihetsventil er justert å litt mere info.Husker ikke alt.Men har vært med å fått godkjent en Camry som hadde senkesett som ikke var tuv godkjennt.Å eieren var politimann. Da var det nok med det skjema som jeg nevnte å en dokumentasjon om at vi hadde montert det.Altså et godkjent verksted.Men det kommer vell litt ann på hvor å hvem du prøver hos.

 #259965  av WaxFraq
 
jeg hadde en runde med det der i våres...men jeg hadde papirene jeg da..heldigvis..
måtte i tillegg til det de nevner her ha 4-hjulskontroll..

alt dem sjekker så vidt jeg vet er at dimensjonen på senkefjærene er i samråd med hva dokumentasjon tilsier..

men som dem igjen sier her..finn ut hvilket merke det er, også skal du se det løser seg..! det der er ikke verdens undergang ass.. :wink:

skikkelig stilig bil forresten! 8)

Hmm

 #260200  av voivoi
 
Fekk et tips om et verksted som ikkje ser på det, så eg får høre med di..meiner eg hørte det var orginale Toyota senkefjører som sotd på? er det TTE som leverer di? Takker for svar forresten..håper det ordner seg.

 #260204  av ErikG
 
Er nesten 100% sikker på at det ikke er TTE fjærer som sitter på. Mener det var noen fjærer eyecandy skaffet. Forresten en på jobben og jeg som monterte dem;)

 #260239  av Jon Are
 
Pen Celica. :)

Har senket bilen jeg også, men jeg har ikke tenkt å ta turen for å få det godkjent før jeg absolutt MÅ.
Fordi du må huske på at de som jobber på biltilsynet er dær for å finne mest mulig feil å små ting på bilen, for å gjøre livet til oss med litt styla biler, til ett lite helvete.

Har vært å fått godkjent fjærer en gang på en bil. Endte med at jeg måtte rive av filmen på rutene og rive i noen tusinger på potte og nye lykter.
FY FAAN!!! alt jeg prøvde på var å være passe lovlydig å gjøre det rette å få godkjent noen fjærer. :roll: Så dum er ikke jeg igjen :evil:

 #260496  av voivoi
 
Skrevet: 02 Sep 2007 16:02 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Her har du TUV papirene til TTE senkefjærene for celica t23 ivertfall...
Takker du! Tror muligens du har gjort livet mitt mye lettere no!! :D

 #260499  av Dennis87
 
Har TTE Senkefjerer og fikk bilen eugodkjent, de spurte bare om bilen var senket å da sa jeg nei den var helt orginal. ok sa han da :lol:

men er kanskje litt vanskligere for deg siden du har så mye styling på at da er dem sikker på at den er senket den også hehe..

er det en T-sport du har?

:)

 #260820  av voivoi
 
Nei det går nok ikkje med min...måtte kjøre fra verksted til verksted for å finne noen som hadde en bremsebukk som var lav nok til å få den opp på :P

Jupp, er en t-sport ja..
Vedlegg
DSCI0126.jpg
DSCI0126.jpg (48.48 kiB) Vist 7231 ganger

 #260822  av k_one
 
En sinnsykt rå bil du har! Du får si ifra hvis du plutselig føler for å selge..hehe :P

 #261065  av castman
 
litt off topic; hvor fort 0-100 med denne t-sporten da? :wink:

 #261077  av Dennis87
 
Offisielle tall fra Toyota er vell 7.2 sek, men er ikke noe problem å komme ned i 6.6-6.8 sek, Trur Toyota ikke har så gode test sjafører:P
toppfarta er også feil, Toyota sier 225 men den klarer ca 235, testa på autofil:P

har vell veldig mye å si hvor godt man er til å gire og hvordan års modell man har. Det hele handler om å gire slik at man lander i lift (over 6000rpm) siden det er på over 6000 rpm T-sport aktiverer ekstra ventilløft VVTL-i (dette har ikke den vanlige Celica VVT-i)

2002 modellen har en turtallsperre på 7800 rpm mens de andre årene har det på 8350, disse vil gå bedre siden man klarer å gire slik at man havner over 6000rpm, selv om hk antall er likt.
0-100 tider på en t-sport kommer veldig ann på sjafør :)

Har testet T-sport en del ganger og er noe helt annet en vanlig Celica, men er en fattig ikt-lærling så fikk ikke nok lån til å kjøpe T-sport så derfor ble det vanlig på meg heh.. :P