TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • EU kontroll problemer!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

 #261250  av voivoi
 
Er som Dennis sier..tror ikkje det er umulig å få den under 7,2 med riktig giring. Er vanskeligere å gire riktig etter eg fekk nytt eksosanlegg, men draget er bedre.
Feks, er en lang bratt tunell (Rullestad tunellen, Hordaland) som eg kun fekk 180 i med orginalt effektanlegg (TTE), men når eg fekk på det nye så klarte eg 200 uten problem.

For en ukes tid siden kappkjørte eg med den helt nye Audi TT`n og holdt den uten problemer. Veit ikkje heilt ka motor som står i den, men har ikkje di sånn trip tronic girkasse og greier? Morro var det hvertfal! :D

Har òg holdt en RX8 på motorvei i Stavanger, Cosworth på Rudskogen, så ja, er veldig fornøyd med bilen 8)
Vedlegg
DSC_0824.jpg
DSC_0824.jpg (45.15 kiB) Vist 4996 ganger

 #262598  av aktveit
 
din skryte pave vidar ;)

 #262736  av voivoi
 
Skrevet: 16 Sep 2007 17:19 Tittel:

din skryte pave vidar
Fakta er ikkje skryt, lille venn! :twisted: 8)

 #262885  av aktveit
 
spørst heilt kem d e som skryte d store venn:) :lol:
 #439547  av Ronnie
 
Har ikke lest alle kommentarene men hadde samme problemet selv , fikk bil med ikke godkjent senkesett ,, hadde orginalfjærene men ville ha den senket ...kjøpte nye og monterte disse og nye støtdempere , tok en 4 hjuls kontroll og sendte papirene til biltilsynet og fikk nye opplysninger i vognkortet ....kosta noen lapper men pytt , det er tross alt godt de krever dette og sjekker , vet om mange guttunge idioter som kutter fjærene med vinkelsliper og fræser rundt propp fulle av adhd hehe
 #439555  av celicat23
 
Ronnie skrev:..kjøpte nye og monterte disse og nye støtdempere , tok en 4 hjuls kontroll og sendte papirene til biltilsynet og fikk nye opplysninger i vognkortet
Hvilket biltilsyn godtar at du bare sender inn papirene uten å vise bilen?
 #445112  av Ronnie
 
celicat23 skrev:
Ronnie skrev:..kjøpte nye og monterte disse og nye støtdempere , tok en 4 hjuls kontroll og sendte papirene til biltilsynet og fikk nye opplysninger i vognkortet
Hvilket biltilsyn godtar at du bare sender inn papirene uten å vise bilen?
Jeg fikk en mangel på eu kontroll ...så skiftet jeg dette og leverte bilen til etterkontroll på verkstedet , der utførte de 4 hjuls kontrollen og sendte papirene , dvs tuv og resultat av 4 h kontroll så fikk jeg nytt vognkort . Kan jo ikke ta den 4h testen selv uansett, regner med det sier seg selv .
Dette var arendal biltilsyn og Olsen bil gjorde papirarbeidet/kontroll
 #445148  av Makk
 
Er fjørene svarte?

Bare si at du har krangla med et verksted på at du har originalt T-sport understell, men dem tror deg ikke :)