TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • urk, AC-kompressor hjul

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #3335  av CelicaTurbo
 
Vel, fikk løsnet allt for dynamoen i dag for å sende den på overhaling pga at jeg mente det var den som summer/uler under panseret når motoren kommer litt opp i turtall. Vel, lageret i dynamoen virket helt stødig det. Ikke slark overhodet. Ikke i strammehjulet for reimen heller.. men AC-kompressorens hjul derimot var det en del slark så da antar jeg at det er denne som er synderen..

noen som har peil på hvor stress dette er å fikse? :?

den ser bra utilgjengelig ut desverre :?

 #3346  av MR2turbo
 
Du finer vel noe her, regner jeg med.. http://www.mr2-tech.com/bgb.htmDet er jo samme motoren..
Bilde
Du må ta av reima ved å først løsne mutteren på strammehjulet, deretter slakke på strammeskruen som står ned mot det.. Videre så vet jeg ikke helt, det kommer litt an på hvor mye plass du har rundt AC kompressoren din..[/img]

 #3353  av CelicaTurbo
 
vel det strammehjulet løsnet jeg allerede når jeg skulle få ut dynamoen og det ser identisk ut som disse tegningene.. vel, da ser det strengt talt ikke så ille ut men problemet er jo trykket som er i AC rørene da.. når jeg først har sluppet ut allt trykket (som jeg allerede har for lite av) da er jo AC anlegget ubrukelig og jeg kan like greit konvertere det til mer moderne gass.. (R134?).. og, det vil si AC verksted og i så tilfelle er det like greit at de gjør hele jobben.. som nok koster en del peng :?