TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Abs lampen lyser/ Problem fiksett!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #416764  av sykoturbo
 
Takk for det. Snakka med toyota om ny men dei var gådt ut av produksjon sa dei.
Men har skafa meg en på ebay 1100kr :)
 #418833  av Drafter
 
Andrepedersen skrev:
sykoturbo skrev:Takk til alle svar. På eukontrållen fikk jeg anmerking med slark i venstre hjullager foran/bak. Men skal ta ein nermere kikk. :wink:

Ok, kan nesten garantere at lampen går vekk om du skifter lageret.. :)
Hvordan kan du garantere det??
Så lenge det ikke er en induktiv giver med sånn magnetspole inne i lageret så skal det ikke ha noe å si om lageret er dårlig eller ikke.
Og så vidt jeg vet er det bare ford og div franske biler som har det.
Er jo halv giver på cs, som han sa (med tannhjul på drivaksel)

Sikker på at det ikke var dårlig kontakt eller bare spon som har samla seg på føleren?
 #427925  av Andrepedersen
 
Nå har abslampa komt opp i instrumentlpanelet mitt også. noen tips til hva som kan skjekkes?
vet at jeg kan:

-Rense ringen til sensoren
- Måle etter brudd på ledninger.
- skjekke at alle kabler osv er skikkelig montert.

annet?
Hvor ligger abs releet?
 #427957  av sykoturbo
 
Det står rett foran dinamoern mot radiator er ca 8cm langt og 3 breit.

Tar du av pluss polen i 30sek og setter de på igjen så restter du alt.

Start bilen og sjekk lampe er den der da kan det vere relee/abs ecu, men er den borte og kåmmer når du passerer 25km er det abs sensor eller tankrans på aksling.
Du kan også lese ut abs feilkode hysker ikke i farta men tror jeg har nevnt tidligere her hvordan den leses ut.
Vedlegg
DSCF4878.JPG
DSCF4878.JPG (55.35 kiB) Vist 6152 ganger
 #435211  av Andrepedersen
 
sykoturbo skrev:Nå er lagerene skiftet og jeg har fådt tegniger av abs systemet hoss toyota. Prøvde og få lest av blikkode på abs lyset i bil men mislykked. Også når jeg feilsøkte på alt av kontakter/ledniger fant jeg hull i abs relet.
Dette byttet jeg og fekk fram feilkode (33) og denne feilen er høyre abs sensor bak som er gåen.

For og lese feilkode/blinkkode bruker du en binders mellom Tc og E1 i Check connector.


Noen som har en til salgs?

Abs lampa mi lyser enda. Det skjedde i sammenheng med at jeg skulle lufte bremsesystemet og ha på ny veske. Etter jeg hadde gjort dette så kom lampa på etter litt kjøring. Samme skjedde med en GTi jeg gjore det på. Må jeg løse røra på absenheten å skjekke at det ikke er luft der eller hva?

Abs'en funka fint før jeg skifta veska. Og jeg skifta 1 sensor v.forran. Da funka det også, men det var etter jeg bytta veske det gikk til faen
 #435213  av Andrepedersen
 
sykoturbo skrev:Det er mye mulig du har det der. Har aldri tømt systemet for det er vist ikke så enkelt og lufte/fylle igjen.
Prøv og lufte abs sentral.
Tenkte meg det..
Er litt makk å lufte bremser på den her! Men, skal jeg bare koble av absrøra inn, også pumpe til det er rein flow eller?
 #435257  av Andrepedersen
 
sykoturbo skrev:Ja og så på utgående rør. Jeg lurer på om du kan fylle sentralen på den store skrua i mitten ?
MÃ¥ nesten skjekke det :)

Kan ikke forstå at det er noe annet som lager krøll for abs'en. Alt funka fint før jeg lufta bremsene