TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Abs lampen lyser/ Problem fiksett!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #414812  av sykoturbo
 
Hei abs lampen i min bil lyser det er en 90mod gt4 celica. De er skiftet skiver på denne fra tidligere eier side.

Så går det an og ome/måle abs føler for og fine ut vilken som er ødelagt eller noe galt med?
Har ikke lest av feilkode på dette så kan verre hovedenhet for abs også.
Sist redigert av sykoturbo den 17 sep 2012 17:13, redigert 1 gang totalt.
 #414844  av Kanakkas
 
Har ikke lest av eller får ikke lest av?

Start med å les av feilkoder.
Event. ome givere og kont med voltmeter mens respektive hjul dreies.
 #414877  av sykoturbo
 
Nå har jeg lest av feilkoder og først får jeg 43 også kåmmer 51 så det er altså 2 koder på bilen.?
 #415012  av Andrepedersen
 
Vist du ser at kontaktene til navet er riktig, kan du prøve å sjekke om hjul-lagrene dine (fremme) er gåen. Var iallefall problemet på min. Skifta det, og da var lampa vekke.
 #415082  av Kanakkas
 
sykoturbo skrev:Takk, men formulerte meg litt feil hva betyr dei?
Husker ikke i farta hva de betyr, leverte med all litteraturen jeg hadde når jeg solgte bilen uten å ta kopi.. smart...
Men mener det finnes en plass her på forumet eller via vår venn google.
 #415090  av ArildM
 
http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... &Itemid=32

:)
43 STARTER SIGNAL--NO "STA" SIGNAL TO ECU UNTIL ENGINE SPEED EXCEEDS 800RPM
--IGNITION SWITCH/CIRCUIT
--ECU
51 SWITCH SIGNALS
IDL (tps) CONTACTS OFF, NEUTRAL START SWITCH OFF, A/C SWITCH "ON" SIGNAL TO ECU
WITH DIAGNOSTIC CHECK CONNECTOR SHORTED
--A/C SWITCH/CIRCUIT
--A/C AMPLIFIER
--TPS/CIRCUIT
--NEUTRAL START SWITCH/CIRCUIT
--ECU
 #415103  av sykoturbo
 
Takk til alle svar. På eukontrållen fikk jeg anmerking med slark i venstre hjullager foran/bak. Men skal ta ein nermere kikk. :wink:
 #415283  av Andrepedersen
 
sykoturbo skrev:Takk til alle svar. På eukontrållen fikk jeg anmerking med slark i venstre hjullager foran/bak. Men skal ta ein nermere kikk. :wink:

Ok, kan nesten garantere at lampen går vekk om du skifter lageret.. :)
 #415291  av Kanakkas
 
Her har du lest av feilkilder fra motorstyringen, er også mulig å lese ut av ABS systemet. Er da andre kontakter som skal koples i diagnosestikket og abs lampa som skal blinke.
 #415401  av Kanakkas
 
sorry, husker ikke. Hadde masse litteratur men solgte alt med bilen..... lure meg....
 #416680  av sykoturbo
 
Nå er lagerene skiftet og jeg har fådt tegniger av abs systemet hoss toyota. Prøvde og få lest av blikkode på abs lyset i bil men mislykked. Også når jeg feilsøkte på alt av kontakter/ledniger fant jeg hull i abs relet.
Dette byttet jeg og fekk fram feilkode (33) og denne feilen er høyre abs sensor bak som er gåen.

For og lese feilkode/blinkkode bruker du en binders mellom Tc og E1 i Check connector.


Noen som har en til salgs?
 #416756  av Andrepedersen
 
Gti'ene har samme system (vist jeg husker rett nå) Prøv å finn en delebil ?