Får ikke godkjent bilen pga oljelekasje, og for høy co. Det drypper olje ut av innsugsmanifold.
Mellom innsugsmanifold og topp så drypper det olje. Og i mellom luftfilter og innsug så er det vel kun EN ting som har oljetilførsel, og det er turboen. Med olje i innsuget så vil jo naturligvis co-verdien bli for høy også.
Nå har jeg prøvd 3 forskjellige turboer som jeg har liggende. Alle er brukte turboer. 2 stk ct26 og en ct20b. Har også montert oil-catchtank på veivhusventilasjonen, da jeg mistenkte at det kunne komme der fra. Ringte GIK-turbo og spurte om råd. De mente det kunne være oljereturen som var tett. Nå har jeg sjekket det også, og røret fra turbo var helt åpent.
Den ENESTE muligheten jeg kan tenke meg er at ALLE tre turboene er lekk. Hvis dere der ute har noe annet tips til hva det kan være så mottas det med stor takk.
Og en ting til. Hva bruker dere for å få tett oljetilførselen til turboen? Det lekker ved blokka rundt røret der den hule bolten som oljen skal strømme igjennom sitter. Skal sitte en tettningsring over røret og en under. Prøvde med orginal tettningene men det lakk jo som en sil. Har kjøpt noen andre tettningsringer men det er fortsatt ikke helt tett.
Mellom innsugsmanifold og topp så drypper det olje. Og i mellom luftfilter og innsug så er det vel kun EN ting som har oljetilførsel, og det er turboen. Med olje i innsuget så vil jo naturligvis co-verdien bli for høy også.
Nå har jeg prøvd 3 forskjellige turboer som jeg har liggende. Alle er brukte turboer. 2 stk ct26 og en ct20b. Har også montert oil-catchtank på veivhusventilasjonen, da jeg mistenkte at det kunne komme der fra. Ringte GIK-turbo og spurte om råd. De mente det kunne være oljereturen som var tett. Nå har jeg sjekket det også, og røret fra turbo var helt åpent.
Den ENESTE muligheten jeg kan tenke meg er at ALLE tre turboene er lekk. Hvis dere der ute har noe annet tips til hva det kan være så mottas det med stor takk.
Og en ting til. Hva bruker dere for å få tett oljetilførselen til turboen? Det lekker ved blokka rundt røret der den hule bolten som oljen skal strømme igjennom sitter. Skal sitte en tettningsring over røret og en under. Prøvde med orginal tettningene men det lakk jo som en sil. Har kjøpt noen andre tettningsringer men det er fortsatt ikke helt tett.