TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Girkassevalg til GT4

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #427085  av 3rlend
 
Hei.

Går igjen under falskt navn her, men håper noen kan besvare et par spørsmål for meg.

Jeg skal bygge om drivverket på Mazda`n min til GT4 drivverk.
Ikke er jeg noe Toyota ekspert, derfor lurer jeg på om det finnes noe forskjellige girkasser med kortere gir til GT4 ?
Eller om det finnes en nettside / firma som selger noe annen innmat til kassene ?
 #427089  av ArildM
 
Hvis du skal ha annen innmat er det vel like enkelt å bygge opp igjen kassa på 323en med sterkere innmat?
 #427091  av 3rlend
 
ArildM skrev:Hvis du skal ha annen innmat er det vel like enkelt å bygge opp igjen kassa på 323en med sterkere innmat?
Hadde det vært så enkelt så :wink:
Eneste jeg kan gjøre med den er å forsterke huset og noen større lager.
Vil til slutt ryke på nytt.
 #427094  av sleeper
 
PPG lager drevsett til disse kassene.. men det koster en del.
Finnes også et par andre som lager, men du må regne med et sted mellom 40k og oppover for deler.

Hva skal du med kortere dreving? med mindre du trenger det til bakkeløp\rally, så ser jeg ikke helt poenget.
( hvis du ikke skal ha masse hk i den, så har du vel også mulighet til og bruke kassa fra en rav 4. en del av disse ble levert med 3s basert blokk om jeg ikke husker feil, så de kassene skal kunne gå rett på og ha kortere giring.
 #427096  av MOTORSPORTHUSET
 
Helt eni bruk rav 4. Men h splainen må kappes og sveises sammen med en gt 4 spline.
Venste passer di om hverandre og gt4 splinen dyttes rett i.
Rav 4 har ikke skrudde aksler.
 #427103  av Holger
 
hvilken rav4 kasse er det snakk om? mk1 rav4 som kommer med 3s-fe?
 #427184  av 3rlend
 
MOTORSPORTHUSET skrev:Helt eni bruk rav 4. Men h splainen må kappes og sveises sammen med en gt 4 spline.
Venste passer di om hverandre og gt4 splinen dyttes rett i.
Rav 4 har ikke skrudde aksler.

Hei.
Nå hadde jeg håpa på noe lettere ombygging en akurat dette.

Trodde ikke Rav 4 hadde så sterke kasser ?
 #427329  av 3rlend
 
Hva er det å si om ST185 kassen da ?
TÃ¥ler den noe spess juling ?
 #427340  av Offern
 
kassen tåler vel igrunn det samme som andre gt4 kasser men Synk-ringene tar fort kvelden med raske girskift spesielt på 2. gir.
 #427341  av Zepticon
 
David skrev: Gtr girkasse tåler mindre effekt enn shimano 21 girveksler...
Dagens :mrgreen: