TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica T23 VS IS200

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #427271  av Kristia
 
Jeg skal kjøpe en ny bil nå. Valget står mellom Celica T23 og IS200 manuell gear.
Begge disse bilene ligger omtrent på samme prisnivå. Celica har kun 4 seter samt noe mindre bagasjerom, men dette har ingen betydning for meg.

Årsaken til at jeg heller mot Celica fremfor IS200 er at Celica er raskere fra 0-100. Er det andre argumenter for og mot på disse bilene som er verdt å ta med i vurderingen?

Hvilken av disse gir mest kjøreglede?
 #427272  av Myklebust
 
Hiver inn for og imot på begge bilene:

Celica T23 er vel en god nok bil, sportslig og ganske fin uttapå. Inni er den ikkje fin. Så var det vel litt trøbbel med motorene på dei tidligaste årsmodellane. Viss motor er skifta på garanti er det ikkje noke problem. Sikkert høg forsikring siden det er en typisk ungdomsbil. T20 er i alle fall dyr i forsikring! :roll: Personlig syns eg det er en litt kjedelig bil.

Har hatt i bruk en T20 og kjører en T16 no. Aldri hatt problem sånn praktisk, er godt med plass.

IS200 er det en kompis av meg som ser på. Bakhjulsdrift og 155hk er jo greit! I sportversjon får du LSD. Stygge baklykter (dei runde i midten) og feil i understellet så den gnager seg fint gjennom dekka viss du har over 17". Kjem veldig an på fargen om denne er fin eller ikkje. Nydelig i blått, maks kjedelig i beigt/gull ;) Er jo sagt at dette er en BMW-killer då :D

Har berre erfaring med eldre celicaer og null køyretid i Lexus, men har følgt med litt på finn.no og har lest en del om disse.
 #427274  av Myklebust
 
Men når eg seier eg aldri har problem med plassen, så er det snakk om for meg og bagasje :P kompiser bak vil nok ikkje like T23en :)
 #428737  av ArildM
 
IS200 har både bakhjulstrekk og bedre understell.
No brainer for min del :)
 #428741  av samejon
 
Hvis du er i en slik prisklasse... Har ikke vurdert celica st205 a? Bittelitt høyere pris men da trekker det på alle hjula og dobbelt opp med hk ;)
 #428791  av Myklebust
 
Plassen i bakseta er heilt likt på T18 og T16. T20 har kanskje litt mindre plass.. synsing. Aldri vert baki T23 :P
Personlig ville eg latt vere og gått for en grå T16 :lol:
samejon skrev:Hvis du er i en slik prisklasse... Har ikke vurdert celica st205 a? Bittelitt høyere pris men da trekker det på alle hjula og dobbelt opp med hk ;)
70-80k pluss er ikkje bittelitt :cry:
 #428912  av veslemoen
 
GÃ¥ for Lexusen, uten tvil. :wink:
 #428927  av Zepticon
 
Kristia skrev:Jeg skal kjøpe en ny bil nå. Valget står mellom Celica T23 og IS200 manuell gear.
Begge disse bilene ligger omtrent på samme prisnivå. Celica har kun 4 seter samt noe mindre bagasjerom, men dette har ingen betydning for meg.

Årsaken til at jeg heller mot Celica fremfor IS200 er at Celica er raskere fra 0-100. Er det andre argumenter for og mot på disse bilene som er verdt å ta med i vurderingen?

Hvilken av disse gir mest kjøreglede?
Legg på at du kan montere Kompressorkit på IS200 og dermed sitte på 205 godkjennte hestekrefter fra bakhjula, med en nydelig 6er lyd ;)