TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • t20 gt gÃ¥r pÃ¥ 3 sylindere

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #427390  av olearuud
 
Hei,jeg har ett problem med min toyota celica gt t20.

Jeg har byttet fordelerlokk,tennkabler og plugger.
Men ingenting gjorde ting bedre.

På sylinder nr 2. fra venstre så for den ikke kontakt med sylindern virker det ut som.

Drar jeg ut tennkabelen, er det helt lik lyd.
Når jeg skrur ut pluggen for å sjekke om den gir gnist,så gjør den også det.

Prøvde å la den gå litt,og pluggen på nr.2 ble helt sotet ganske fort egentlig.
Men den lukter bensin

Jeg skjønner ikke hva som kan være galt.

Hjelp!
Vedlegg
50_653111972_xl.jpg
50_653111972_xl.jpg (118.4 kiB) Vist 3208 ganger
 #427399  av Mathias AW11
 
Ta kompresjonstest, kan være en stuket ventil, sprekk i topp etc.
Og sjekk coiler. er det en eller 4 coiler på denne ? kommer det sterk gnist av pluggledningen når du holder den mot jord når motor går ?
 #427403  av olearuud
 
Mathias AW11 skrev:Ta kompresjonstest, kan være en stuket ventil, sprekk i topp etc.
Og sjekk coiler. er det en eller 4 coiler på denne ? kommer det sterk gnist av pluggledningen når du holder den mot jord når motor går ?
Okey,mye koster det for å ta en kompresjonstest ??

Har ikke sjekket og er usikker mange det er,ja,kommer ganske sterk knist.akkurat som normalt liksom.
 #427416  av olearuud
 
koster vell nesten 3000kr for ett komptest på biltema.

Kan det være stempelringen min som har tatt føyken ??
for jeg hørte stempelet gikk opp og ned når jeg vred på tenninga uten pluggen i
 #427631  av fdfx3
 
Putrer den fælt i eksosen eller, om bilen din høres ut som en båt/snekke så er det trolig brent ventil, ikke uvanelig om du har 7A-FE motor i bilen din, da vil bilen bare gå på 3 sylindere.
Har selv hatt dette problemet på min Corolla med 7A-FE.