TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • St162 Celica spm om foringer

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #427665  av Phinex
 
Jaha, hadde min Celica på eu kontroll her om dagen.
Fikk 6 feil. Det meste er greit, men lurte på noen foringer i understellet som må byttes...

Foraksel - Slakk i innfestinger
Bakaksel - Slakk i innfestinger
Bakre brud foring venstre side framme

Hvilke foringer er dette...? Glemte å spørre i farta. Kan tenke meg at det er svingarm eller bærearm de mener...
Hvor bestiller dere foringer...?
 #427669  av ArildM
 
Bestill det på Toyota, eller se om du finner komplett polyforinger noe sted. Sjekk Ebay eller twosrus :)
 #427784  av Phinex
 
449,- pr stk for OEM bakre foring. FÃ¥r se om jeg finner tak i poly foringer :wink:
 #427946  av Phinex
 
Takker for tips! 8)
Endelig fått tid til å gjøre litt med Celicaen... Ferdig med fronten, men nå plages jeg litt med oppsettet bak. Får ikke av den indre justeringsbolten på den bakerste armen :? Har fått løsnet, og tatt av skiva og mutteren, men får ikke ut selve bolten! :wink: Herja litt for å få løsna opp dette her, og da ødela jeg sporene i skiva. Må vel funke for å få låst? Skal få tatt bilder i morra og laste opp, ikke så god på å forklare problemet mitt desverre...

Noen som vet hvor jeg kan få tak i reservedeler? Har hørt med Toyota, men de mener det ikke lar seg gjøre å oppdrive akkurat disse delene...

http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-CELICA-V ... 35c9872261
Fant denne i farta, akkurat denne typen jeg trenger... men må altså passe min st162.

http://www.whiteline.com.au/product_det ... ber=KCA436
Ser ut som om det kan være denne jeg leter etter?

Takker for svar 8)
 #432607  av Phinex
 
-
Vedlegg
Lets-Bump.jpg
Lets-Bump.jpg (93.11 kiB) Vist 2590 ganger
 #432609  av fdfx3
 
Hadde sikkert vært enklere å hjelpe deg dersom du hadde tatt noen bilder gjerne av bolten og hvordan det ser ut der den skal sitte, mulig det er mulig å bruke deler fra st185 ikke vet jeg.

Er det virkelig eksenter bolter på st162? om det er skiva som har løsna fra bolter så kan vell dette sveises.