TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • St185 CS, eksos fra Ebay?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #427991  av fdfx3
 
Hei har selv hatt en slik downpipe på min Celica og den har da holdt i 2 år helt til jeg byttet den ut med en annen som fulgte med ett turbokit.
Downpipen sprakk ett par ganger rundt ved wastegate området der men det tror jeg var pga turbo som havarerte eksoshjul 2 ganger.
Jeg var da hvertfall fornøyd med den.

Eksosanlegget kan jeg ikke si noe om men vurderer å prøve det samme anlegget selv.
Kjøpte Mongoose effektanlegg til min, men tapte ca 20HK med dette kontra originale pluss at det bråkte noe helt forjævelig, kjører i dag med original eksos da bilen går desidert best med dette.

http://www.ebay.co.uk/itm/TOYOTA-CELICA ... 43a0859063
 #428462  av Toddy2
 
Har nå handlet et av de billige 3" anleggene på Ebay.
Passformen var helt perfekt, og anlegget ser således bra ut. Til drøye 2000,- så ser det ut til å være en meget god deal.
Klargjort for montering av cat er det også.
Så får vi se om det holder i lengden.....
 #428471  av ArildM
 
Får håpe det holder :)
Bilder? :)
 #428543  av fdfx3
 
Har du montert det? og syntes du at du merket no forskjell på effekt? og bråker det fælt?
bare lurer da jeg har sett på det samme anlegget selv og tidligere hatt veldig dårlige erfaringer med ett dyrere merke.
 #431715  av Bauf2k
 
jeg har kjøpt dette som du linker til http://www.ebay.co.uk/itm/TOYOTA-CELICA ... 5d2e6e409c

Perfekt passform var det iallefall. MEN, jeg har fått en veldig rar lyd når jeg når 4-5k på turtallet. Høres ut som det kommer fra lydpotten, det er som en høy ulelyd/suselyd.
Som om eksos blir strupet(?) og lager den lyden.. er det mulig? Har aldri hatt den lyden før, kom etter jeg satte på den eksosen i sommer. Veldig irriterende lyd, har ikke hatt tid til å sjekket den noe særlig.
 #431754  av Toddy2
 
fdfx3 skrev:Har du montert det? og syntes du at du merket no forskjell på effekt? og bråker det fælt?
bare lurer da jeg har sett på det samme anlegget selv og tidligere hatt veldig dårlige erfaringer med ett dyrere merke.
Effekten av bare eksosen kan jeg ikke si noe om da vi også byttet turbo. Bilen ble tydelig bedre i responsen.
Anlegget har god passform, og enkel tilpasning av katalysatoren.
Vi har bla flyttet katalysatoren bakover i anlegget, og sveiset på 3 fester på downpipen for å unngå unødig stress. Vi har også bandasje på downpipen.
Bråker ikke spesielt. Men gir en litt grovere brummelyd bla på tomgang.
Ulv i potta v 4-5 tusen har vi ikke hørt noe til.....

So fare so good!
 #431781  av sleeper
 
DP sprekker fort, mens resten av eksosen holder veldig bra.
( men er kun 2.75") men det holder til en god del effekt.

Finnes også et 3" annlegg fra den samme produsenten.
Disse bråker en del, ( min ligger på 99db ved 4500rpm, men da med stor turbo og hard trim. )
 #431824  av Toddy2
 
[quote="sleeper"]DP sprekker fort, mens resten av eksosen holder veldig bra.
( men er kun 2.75") men det holder til en god del effekt.

Er 3" hele veien det vi har. Ende-stussene bak er 2,75".
Og ang DP som sprekker fort. Under hvilke forutsetninger har du gjort denne erfaringen?