TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Forslag til turbo-oppgradering til st185

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #428206  av Andrepedersen
 
Hei!

Er rimelig lei av ct26'turboen i bilen min (celica gt4 st185) og vill ha en oppgradering.
Det jeg er ute etter er å kunne ha en turbo med relativt rask spoolup og en som ikke er så treg som ct26'en.
Har sett på fensport sine stage 1.2.3.4 kits av ct26.
Hva anbefaller folket?
 #428220  av Andrepedersen
 
sleeper skrev:Er motoren din ca orginal?
Hvis den er det så er nok en ct20b et ok billig alternativ.
Ja, så og si.
De oppgraderingene som er gjort er:

- 2.5" mongoose eksos
- 3" downpipe
- strakt innsug til turbo med kaldluftslange
- k&n filter
- skal muligens montere fmic
- boostcontrooler hks evc 4 på 1 bar skal monteres
 #428240  av Andrepedersen
 
3rlend skrev:Hva med ats ct27?
Er faktisk usikker på wg, men mener veldig sterkt at de skal passe
Hvorfor den? Kan du gi litt info?:)
 #428267  av Andrepedersen
 
3rlend skrev:"Portet" ct26 :p skal vist være en god del bedre en ct26.
Gå selv på ats å les :)

Ja, har lest litt om den. men det er ikke store forskjellen mellom ct20b og ct27.
Ct20b har keramisk innmat, ct27 har stål.
ct27 er std dim? ct20b har større dim på turbinhjulet.
Eksosiden på wg på ct26 er større en på wg' til ct20b, så kombinasjonen av wgen til ct26 og turboen ct20b er vist perfekt.
 #428269  av 3rlend
 
Andrepedersen skrev:
3rlend skrev:"Portet" ct26 :p skal vist være en god del bedre en ct26.
Gå selv på ats å les :)

Ja, har lest litt om den. men det er ikke store forskjellen mellom ct20b og ct27.
Ct20b har keramisk innmat, ct27 har stål.
ct27 er std dim? ct20b har større dim på turbinhjulet.
Eksosiden på wg på ct26 er større en på wg' til ct20b, så kombinasjonen av wgen til ct26 og turboen ct20b er vist perfekt.
hmm, nei mellom ct20b og ct27 skal være ganske likt, og som du sier så er det keramisk vs stål.
stål tåler litt mer trykk, men lader treigere :)

uansett, da går du for ct20b :D
 #428281  av Andrepedersen
 
3rlend skrev:
Andrepedersen skrev:
3rlend skrev:"Portet" ct26 :p skal vist være en god del bedre en ct26.
Gå selv på ats å les :)

Ja, har lest litt om den. men det er ikke store forskjellen mellom ct20b og ct27.
Ct20b har keramisk innmat, ct27 har stål.
ct27 er std dim? ct20b har større dim på turbinhjulet.
Eksosiden på wg på ct26 er større en på wg' til ct20b, så kombinasjonen av wgen til ct26 og turboen ct20b er vist perfekt.
hmm, nei mellom ct20b og ct27 skal være ganske likt, og som du sier så er det keramisk vs stål.
stål tåler litt mer trykk, men lader treigere :)

uansett, da går du for ct20b :D

Ja, den tåler mer trykk men jeg har ingen ambisjon om å ha mer en maks 1,1 bar. Så da har det vell egentlig ikke noen betydning for meg sansett, er bare veldig usikker! Hadde håper at flere skulle delta her å gi litt formeninger :) noen som vet helt sikkert at wgene passer?
 #428282  av sleeper
 
Er ikke sikker på om de passer om hverandre.. Men turbinhuset passer iverfall ikke om hverandre. Så det må isfall være selve wg som går om hverandre. Men ser ikke helt poenget med å bytte den.
Finnes forøverig også ct20b med stål hjul. Men disse sto kun i euro spec st205
 #428311  av Andrepedersen
 
sleeper skrev:Er ikke sikker på om de passer om hverandre.. Men turbinhuset passer iverfall ikke om hverandre. Så det må isfall være selve wg som går om hverandre. Men ser ikke helt poenget med å bytte den.
Finnes forøverig også ct20b med stål hjul. Men disse sto kun i euro spec st205

Spørsmålet er om jeg kan bruke wastegaten til CT26tuboen på CT20B'en, ikke inmaten til turboen.
Kan du si hvorfor du ikke ser poenget med å oppgradere til CT20b? ifølge denne siden sier de at det er en god oppgradering, og en mye bedre turbo?
http://www.turbochargerkits.com.au/tag/ct20b/

Det er vell CT20b med keramisk innmat som er den "ettertraktede" versonen. Hvorfor står i linken ovenfor.

Takk for alle innspill!