TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Forslag til turbo-oppgradering til st185

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #450696  av Makk
 
Riktig, original manifold.

Kan en bare sette på og kjøre med cirka samme motoroppførsel før mapping eller må det skje med en gang? :p
 #450697  av God
 
Makk skrev:Riktig, original manifold.

Kan en bare sette på og kjøre med cirka samme motoroppførsel før mapping eller må det skje med en gang? :p
Bilen vil være kjørbar, men jeg ville ikke ha pøst på med ladetrykk før en remap hadde blitt gjennomført. Du kan prøve deg litt fram, men følg med på loggen på datasprutet og ikke minst målerene i bilen. Jeg for min del ville vært litt forsiktig.

Mapper du selv, eller lar du et verksted gjøre det for deg?
 #450699  av Makk
 
Bilen er mappet av løberg så jeg hadde tenkt å fullføre oppgraderi gen av motor før jeg reiser og tar alt i samme slengen en gang til.

Det som står igjen for 500 ish gamp er større turbo, ny manifold, større dyser.

Alt annet har jeg montert.

Derfor jeg lurte på om jeg kunne evt kjøre med en slik manifold til det evt skjer, men når jeg tenker meg om så vil jeg vel gjerne ha en manifold med T3 flens så den jeg linket er bare bortkasta :D

Men det var jo i tilfelle jeg beholder den slik den er. Med like under 300 på hjula på en 4wd så går det jammen det bra nok, men mye vil ha mere ikke sant?? :D
 #450720  av God
 
Makk skrev:Bilen er mappet av løberg så jeg hadde tenkt å fullføre oppgraderi gen av motor før jeg reiser og tar alt i samme slengen en gang til.

Det som står igjen for 500 ish gamp er større turbo, ny manifold, større dyser.

Alt annet har jeg montert.

Derfor jeg lurte på om jeg kunne evt kjøre med en slik manifold til det evt skjer, men når jeg tenker meg om så vil jeg vel gjerne ha en manifold med T3 flens så den jeg linket er bare bortkasta :D

Men det var jo i tilfelle jeg beholder den slik den er. Med like under 300 på hjula på en 4wd så går det jammen det bra nok, men mye vil ha mere ikke sant?? :D
Ja, kjøp deg T3 flens manifold og GTX3071/GTX3076 turbo! :) Mye vil ha mer er en veldig kjent problemstilling... :wink: