TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Plasserig av oljekjøler pÃ¥ St185

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #429954  av Andrepedersen
 
Noen som har formening om manuell boost controller?
Hvilke anbefaller dere?


Har en Hks evc 5 black limited, men tenkte å spare den til neste bil.
Ser for meg en slik til st185'en:
http://www.ebay.com/itm/Turbonetics-Man ... 2b&vxp=mtr

Disse er vell relativt greie å koble opp også?
 #430151  av Andrepedersen
 
Andrepedersen skrev:Noen som har formening om manuell boost controller?
Hvilke anbefaller dere?


Har en Hks evc 5 black limited, men tenkte å spare den til neste bil.
Ser for meg en slik til st185'en:
http://www.ebay.com/itm/Turbonetics-Man ... 2b&vxp=mtr

Disse er vell relativt greie å koble opp også?
 #430180  av God
 
Andrepedersen skrev:
Andrepedersen skrev:Noen som har formening om manuell boost controller?
Hvilke anbefaller dere?


Har en Hks evc 5 black limited, men tenkte å spare den til neste bil.
Ser for meg en slik til st185'en:
http://www.ebay.com/itm/Turbonetics-Man ... 2b&vxp=mtr

Disse er vell relativt greie å koble opp også?
Når jeg kjøpte bilen min, så hadde den en Turbo XS BC og den fungerte veldig bra. Den hadde også dualstage oppsett, så jeg kunne legge inn en knapp i bilen og velge mellom to forskjellige boostnivå.

Har ikke erfaring med turbonetics sin, men den er helt klart billigere enn Turbo XS sin BC. :P

Pass på at du kjøper merkevare, fordi dette er en veldig viktig del av oppsettet ditt. Ryker BC'en, så ender du plutselig ned fritt ladetrykk og da er det takk og farvel til motoren om du ikke følger med på ladetrykksmåleren.
 #430218  av Andrepedersen
 
God skrev:
Andrepedersen skrev:
Andrepedersen skrev:Noen som har formening om manuell boost controller?
Hvilke anbefaller dere?


Har en Hks evc 5 black limited, men tenkte å spare den til neste bil.
Ser for meg en slik til st185'en:
http://www.ebay.com/itm/Turbonetics-Man ... 2b&vxp=mtr

Disse er vell relativt greie å koble opp også?
Når jeg kjøpte bilen min, så hadde den en Turbo XS BC og den fungerte veldig bra. Den hadde også dualstage oppsett, så jeg kunne legge inn en knapp i bilen og velge mellom to forskjellige boostnivå.

Har ikke erfaring med turbonetics sin, men den er helt klart billigere enn Turbo XS sin BC. :P

Pass på at du kjøper merkevare, fordi dette er en veldig viktig del av oppsettet ditt. Ryker BC'en, så ender du plutselig ned fritt ladetrykk og da er det takk og farvel til motoren om du ikke følger med på ladetrykksmåleren.

Har en kompiss som har Turboxs sin, og skryter veldig av den. Tenker det blir en san på meg og, bare med single oppsett.
Uansett om boostcontrollern ryker, vill jo FCD redde meg ?
 #430223  av God
 
Andrepedersen skrev: Har en kompiss som har Turboxs sin, og skryter veldig av den. Tenker det blir en san på meg og, bare med single oppsett.
Uansett om boostcontrollern ryker, vill jo FCD redde meg ?
Ja, men når du har fritt ladetrykk og du gir bånn gass, så lader den så fort at FCD ikke klarer å håndtere problemet med engang. Erfarte dette med en kompis sin prosjektbil. Den ladet over 3 bar i 1 sekund før FCD slo inn og det var visst nok til at toppakninga røk. :p

Bare pass på at du fester vakuumslangene skikkelig med klemmer/strips, så går det fint. :)
 #430228  av Andrepedersen
 
God skrev:
Andrepedersen skrev: Har en kompiss som har Turboxs sin, og skryter veldig av den. Tenker det blir en san på meg og, bare med single oppsett.
Uansett om boostcontrollern ryker, vill jo FCD redde meg ?
Ja, men når du har fritt ladetrykk og du gir bånn gass, så lader den så fort at FCD ikke klarer å håndtere problemet med engang. Erfarte dette med en kompis sin prosjektbil. Den ladet over 3 bar i 1 sekund før FCD slo inn og det var visst nok til at toppakninga røk. :p

Bare pass på at du fester vakuumslangene skikkelig med klemmer/strips, så går det fint. :)

Hehe, ok :lol: