TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hks Fuelcut defencer koblingskjema.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #429895  av Offern
 
kan du ikke bare ta turen ut i bilen og se på pin-skjemaet på din egen bil? hvor lang tid tar det 5 kanskje 10 minutter? går nok fortere enn å vente på svar, ellers så har jeg også lært at google er din venn :) ha en fortsatt fin dag
 #429896  av Andrepedersen
 
Offern skrev:kan du ikke bare ta turen ut i bilen og se på pin-skjemaet på din egen bil? hvor lang tid tar det 5 kanskje 10 minutter? går nok fortere enn å vente på svar, ellers så har jeg også lært at google er din venn :) ha en fortsatt fin dag
Hva er forumet for? :lol:
Skal se på det når jeg kommer hjem, tenkte bare vist det var noen her ute som viste det sikkert, så hadde jeg spart tid!
 #429897  av Andrepedersen
 
Men, lurer også på en annen ting. Hva er det beste løsningen?
blokkere trykksensoren (mapsensor om jeg ikke tar feil) eller montere fcd?

Las på et engelsk forum, og der var det en som mente at det var en fare for å kjøre veldig lean om jeg monterer fcd.
Men, det ville den vell også gjøre om jeg blokker mapsensoren?

noen som vet?
 #429913  av fdfx3
 
Montere Fcd tor jeg er best da, det å montere en FCD i seg selv gjør ikke at motoren går lean, det kommer ann på trykket du kjører på, men jeg kan fortelle deg at Fuel cut'n sitter der for en grunn, og at øke trykket noe mer enn 1,1-1,2kg tror jeg begynner å bli risky, da kan det fort gå gæli. (been there done that.)

Jeg hadde bredbåndslambda i bilen min, men den sa ikke noe om at bilen gikk for magert bare magrere enn den pleide, resultatet ble ett delevis smeltet stemplel på cyl 2 med ett stor hull i på sida. men da var jeg oppe i 1,6Kg med en GT28RS da og ikke CT26. (tror kanskje årsaken var at dyse nr2 streika elns.)
 #429948  av Andrepedersen
 
fdfx3 skrev:Montere Fcd tor jeg er best da, det å montere en FCD i seg selv gjør ikke at motoren går lean, det kommer ann på trykket du kjører på, men jeg kan fortelle deg at Fuel cut'n sitter der for en grunn, og at øke trykket noe mer enn 1,1-1,2kg tror jeg begynner å bli risky, da kan det fort gå gæli. (been there done that.)

Jeg hadde bredbåndslambda i bilen min, men den sa ikke noe om at bilen gikk for magert bare magrere enn den pleide, resultatet ble ett delevis smeltet stemplel på cyl 2 med ett stor hull i på sida. men da var jeg oppe i 1,6Kg med en GT28RS da og ikke CT26. (tror kanskje årsaken var at dyse nr2 streika elns.)
Var det jeg også mente. Skal skru av dekselet på ecuen idag å se om pinout stemmer overens med noen av dem på nett.
Skal kjøre med ct20b turboen på 1Bar. skal også kjøpe aem brebåndslamba for å ha kontroll.