TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Støpe foringer selv = Gøy

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #430273  av larsst185
 
Bakre foringa på diffen var helt kaputt og syns den originale er en smule flimsy tatt i betrakning belastningene den utsettes for, så jeg bestilte kit for å støpe selv. Reultatet ble meget bra. Anbefales på det stærkeste. Om noen har defekte diff foringer liggende så støper jeg gjerne dem i poly. Bare si fra:)
Vedlegg
IMAG0887.jpg
IMAG0887.jpg (563.16 kiB) Vist 2581 ganger
IMAG0900.jpg
IMAG0900.jpg (340.3 kiB) Vist 2581 ganger
IMAG0906.jpg
IMAG0906.jpg (404.41 kiB) Vist 2581 ganger
 #430280  av fdfx3
 
Hmm, har tenkt på det samme selv, reparerte nettop diff foringa på Corolla'n min ved å kjøpe enn tykk gummi kloss på biltema og skjære til, det og ble veldig bra.
Mulig å få vite hvor du kjøpte kitet ditt? er det 2 komponent?
 #430283  av Andrepedersen
 
Føler bare jeg må nevne at det ikke er alltid denne foringen som er gåen når man kjenner denne slakken.
Det kan like gjerne være top diff foringene, opphenget til diffen. Da jeg demonterte mine, var de helt ovale, mens foringa i bakkant var ok. Er som regel en sammenheng mellom at begge disse to er klar for utbytting når den ene ryker ettersom det blir enda mer belastning på de som holder!
 #430284  av larsst185
 
Tenker du på di store foringene som holder ramma diffen sitter i, fast i bilen?. På boltene som holder diffen fast i ramma (4stk) så er det jo ingen foringer. Kittet jeg brukte er to komponent med stivhetsgrad 65D. Kjøpt hos Flenstad tekniske
 #430285  av Andrepedersen
 
larsst185 skrev:Tenker du på di store foringene som holder ramma diffen sitter i, fast i bilen?. På boltene som holder diffen fast i ramma (4stk) så er det jo ingen foringer. Kittet jeg brukte er to komponent med stivhetsgrad 65D. Kjøpt hos Flenstad tekniske

Ja, det er dem. selvsagt er det ingen foringer på boltene.
Funker sikkert fint den støpinga. men det er jo ikke dyre delen å kjøre ferdig støpt fra Gt4racing.com i polyurutan!
 #430286  av larsst185
 
Nei men når jeg skulle bestille så hadde de ikke flere på lager. måtte sende inn mi først. Hadde ikke tid til det.
 #430328  av God
 
Jeg støpte også min egen piffpute! I tillegg byttet jeg hele bakstillingen i ferdige polyforinger. Det ble rett og slett en helt annen kjøreopplevelse! Ble fast og god i fisken. Diffputen fikk jeg ikke gjort noe med før jeg begynte med prosjektet mitt, men gleder meg til resultatet når jeg er ferdig. :P

Hva stivelse på polyen brukte du på diffputa? Jeg fikk bare tak i 94A, men det gjør nok susen. :)