TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Diskusjon om Celica-generasjonene

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #431228  av Myklebust
 
tad skrev:Eg er no veldig fornøyd med ta 22 min eg.
Ja! Skriv litt om den :D meinte absolutt ikkje å ekskludere klassikerne! ;) har du fått gjort noke med den sia sist eg såg den?
 #431236  av tad
 
Celica ta 22 75 mod 1 generasjons celica, som stortsett får oppmerksomheit uansett kor eg er med den.Kan vel seie att den er av heller sjeldnare typen celica her til lands.Bilen er vel det man kan kalle ein bruksvetteran,ikkje på nokon måte strøken men i ok stand.Bilen har eg hatt i 3 år og brukt kvar sommar frå mai til sept-okt alt etter veret.Bilen har sort innteriør og er org grønn utvendig,men lakka sort ein gang i tida(sikkert på det harde 80-90 tallet)då desse bilane hadde sin tøffaste tid antakeleg.Innvendig er bilen sort og fin,framseter vart oppat trekt i ort skinn av forgje eier,baksetet er det org skai setet.Det har vert bytta kanaler hjulbuer bak,ellers er det ikkje mykje som har vert sveist på bilen,so no når eg har overtatt den so skulle eg nok ha tatt lakkeringa på bilen,for det fortener den.
P1010318 - Kopi.JPG
P1010318 - Kopi.JPG (64.69 kiB) Vist 3010 ganger
 #431447  av Anders gullstein
 
Stod et pent eksemplar til salgs på Nøtterøy for litt siden så jeg av TA22. Veldig pene de der :)
Tenker på den gule som var med i Olsen banden 8)
 #431459  av Myklebust
 
:lol:

Og dama heiter Carina..
 #431504  av fdfx3
 
Dette må vell være kanskje den råeste Celicaene jeg vet om, noen som er enig?:
Bare synd noen har satt en Cheverolette motor i den, kunne da i set minste ha brukt en Toyota eller Lexus V8'r.
 #431515  av tad
 
Har ein ta 22 stående,har tenkt på kunne vert artig å satt i noko slikt i den.Men er vel som å banne i kirka å nevne det her :mrgreen:
 #431523  av fdfx3
 
tad skrev:Har ein ta 22 stående,har tenkt på kunne vert artig å satt i noko slikt i den.Men er vel som å banne i kirka å nevne det her :mrgreen:
Så lenge det er Toyota/ Lexus motor så er det greit mener je
 #431879  av sleeper
 
fdfx3 skrev:Har ST165 Torsen diff bak slik som ST185 og 205? eller er det bare vanelig åpen diff?
Mener å ha hørt at ST165 har åpen diff, noen som kan bekrefte dette?
st165 har åpen bakdiff.