TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • OBD plug

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #434207  av Tort1llaboy
 
Kjøpte en overgang fra toyota pluggen til obd2 og har testet med torque. har ikke testet med noe annet enda. men tengte jeg skulle teste flere bt programmer fra android etter jobb .
Hvis du har noen forslag så skrik ut :D
 #434208  av Sarlacc
 
Du bruker en bluetooth-dongle, da? I en ideell verden burde det jo bare fungere.
Det neste som er verd et forsøk er en dedikert kabel og Toyota Techstream software, se link i en tidl. post.
Hadde du bodd litt nærmere hovedstaden kunne du jo stukket innom meg en kveld, jeg har alt ferdig satt opp.
 #434210  av Tort1llaboy
 
Får teste når jeg kommer meg hjem. bruker En BT dongel ja :)
Har vert hyggelig å komme på besøk :D hehe
 #434213  av Sarlacc
 
Ja, det er bare å ta med sin Toyota og komme innom for diagnose og parameter-tweaking.
Jeg aner ikke hva jeg driver med, men jeg har til gjengjeld ingen skrupler.
 #434221  av Tort1llaboy
 
Sarlacc skrev:Ja, det er bare å ta med sin Toyota og komme innom for diagnose og parameter-tweaking.
Jeg aner ikke hva jeg driver med, men jeg har til gjengjeld ingen skrupler.
Haha good to know
 #434226  av Tort1llaboy
 
Med Diag my toyota så får jeg bare dette..
Men det er nok som fdfx3 sier, er ikke noe obd, men gammel toyota diagnose kontakt... men gir meg ikke enda
Vedlegg
Screenshot_2013-09-03-21-15-05.png
Screenshot_2013-09-03-21-15-05.png (84.2 kiB) Vist 5479 ganger
 #434228  av Sarlacc
 
Nei, enig i at det ikke er ODB standard.
Det er derfor jeg har mest tro på Techstream som er Toyota sin egen software, og med kabel i stedet for ODB2 dongle.
Ikke sikkert det funker heller, jeg ville googlet litt rundt på andre med samme bil og sett hva andre har fått til.
 #434240  av Tort1llaboy
 
Sarlacc skrev:Nei, enig i at det ikke er ODB standard.
Det er derfor jeg har mest tro på Techstream som er Toyota sin egen software, og med kabel i stedet for ODB2 dongle.
Ikke sikkert det funker heller, jeg ville googlet litt rundt på andre med samme bil og sett hva andre har fått til.
Er jo en grund til at den diagnose kontakten er der da.
Den har også en ''gaffel'' som err stukket mellom to kontakter på diagnosekontakten så den har kontakt. Lurer litt på hvorfor. Skal ta bilde
 #434242  av Tort1llaboy
 
Why
Vedlegg
CA20130904003530.png
CA20130904003530.png (1.61 MiB) Vist 5478 ganger
 #434249  av Sarlacc
 
Nei, si dét... ;-)
Vanskelig å se på bilde, kan det være en kondensator, en motstand, en sikring eller er det bare rent metall?
Prøv å plukk den ut og se om det skjer noe :D
 #434256  av Tort1llaboy
 
Sarlacc skrev:Nei, si dét... ;-)
Vanskelig å se på bilde, kan det være en kondensator, en motstand, en sikring eller er det bare rent metall?
Prøv å plukk den ut og se om det skjer noe :D
trur ikke den har noe misjon der. skjer ingen ting når jeg tar den ut. + den må ut når jeg plugger i Diagnosekontakten. og jeg har started bilen uten den. men den står nå enda i. vist det fungerere med den i så er det vel ingen vits å ta den bort.
 #438079  av Tort1llaboy
 
Det er nok en litt for gammel bil til å bruke obd 2. Trur det er som Sarlacc skrev: Toyota sin diagnose-software Techstream fungerer ikke med 3.parts Bluetooth dongler, kun kabel.
Var vert å prøve da, nå vet vi at det ikke fungere med Bluetooth OBD II dongle.