TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • hvit røyk fra eksos.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #436071  av Makk
 
Hver høst kommer disse trådene :D

Det er bare klimaet, enkelte doninger kvitlegger hele bygda heheheh.
 #436074  av gt4ivan
 
Hehe ja. Blitt værre nå når d har blitt kaldere. Men var sånn i sommer og. Han jeg kjøpte bilen av sa at dn har vært sånn hele tia. Like plagsomt forde.
 #436084  av Makk
 
Får bilen oppnådd arbeidstemperatur? Det har mye å si i dette været.
 #436099  av gt4ivan
 
Ja d gjør den. Er helt random nårti d kommer. Kan stå en gang på tomgang eller bare kjør litt rundt i sentrum. Og d kommer ingenting bare vanlig eksos. Å andre gangr ryker d veldig.
 #436172  av Makk
 
Ikke før det blir skikkelig gale med vann i tanken hehe.

Vannet legger seg når det står men som vi vet skvulper det når vi kjører så da fyker det rundt inni der.. det skal lite til tror jeg.
 #442038  av gt4ivan
 
Der er røyken fra bilen min borte. Og det viste seg at det var turboen. Var vel et par komentarer her på at det kunne vær d. Så selvom det skjentes tight og fint ut når jeg åpna og det såg tørt ut. Så ble det alikavel eneste beste alternativet. Så maila fensport. De mente og at d var turboen. Og sente min inn til dem fikk overhala og oppgradert til det de kaller for stage2. Nå funkern som en drøm og kan nytes uten noe røyk. Hehe
 #442052  av ArildM
 
Bra :)
 #442107  av laffy
 
Hva tok Fensport for jobben? Tok det lang tid? Og hvordan var det med frakt/moms osv?
 #442138  av gt4ivan
 
Kosta vel 825 gbp. Ca 8250 kr. Pluss moms osv ble d vel runt 11000.
tok lang tid og sende dit pga posten i norge er sykt tregt.
dm brukte vel litt over en uke. Så fra de sente den i retur til jeg hadde den på døra tok det 4-5 dager. Når jeg sente den dit tok det nesten 3 uker før de fikk den.
Men ingen som jeg prata med her i norge som hadde overhalt disse turboene før. Og mange jeg ikke fikk svar fra engang. Så da sente jeg den liksågodt dit.
 #442712  av julepils
 
Det finnes noen turbofolk her også, men vet ikke om jeg ville ha anbefalt dem. Har lest mye negativt. F.eks "turbokongen" - http://www.finn.no/butikk/turbokongen/

Er bare å Google seg fram til elendigheten.


Må ta min også, får en del røyk når jeg står på tomgang etter en stund. Men er egentlig på utkikt etter ny.
 #442804  av gt4ivan
 
Sikkert delte erfaringer som med alt annet. Men turbokongen var en av de i norge jeg ikke fikk svar fra engang. etter mye vurderinger om jeg skulle bytte til garret eller lignene så virka det lettest for meg og bare bruke den orginale. Og da var det bare fensport "jeg" kunne finne som hadde erfaring med de turboene. Men sikkert flere for de som gidder og google mer ja..