TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Eksos til Celica ST185

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #434544  av larsst185
 
Hvilket eksosanlegg bør jeg kjøpe til min Celica CS? Står et Svendsen eksos anlegg på nå og det funker heller dårlig. Bla en helt intens resonans/ booming i cupe ved nesten alle turtall. Brodern har Mongoose eksos på sin og den bråker betraktelig mindre. Er mongoose veien å gå? Er jo igrunnen ok pris på det også.


Lars
 #434550  av Toddy2
 
Hei,
Har ikke mye erfaring med de forskjellige anleggene, men kan si at vi fikk komplett 3" anlegg på Ebay for en meget hyggelig penge. Bra passform, deilig lydbilde. Ingen ting å si på det så langt.
Modifiserte downpipen med noen flere fester, og flyttet katalysatoren lenger bak.
Bilen går som en kule, selv med sine 250k på klokka.

[urlhttp://www.ts-ogn.no/phpBB3/viewtopic.php?f=47&t=41852][/url]

Lykke til!
 #434585  av fdfx3
 
larsst185 skrev:Hvilket eksosanlegg bør jeg kjøpe til min Celica CS? Står et Svendsen eksos anlegg på nå og det funker heller dårlig. Bla en helt intens resonans/ booming i cupe ved nesten alle turtall. Brodern har Mongoose eksos på sin og den bråker betraktelig mindre. Er mongoose veien å gå? Er jo igrunnen ok pris på det også.


Lars
Hallo jeg vil fraråde deg Mongoose på det sterkeste da jeg bare har hatt dårlige erfaringer med dette, kjøpte og monterte dette på bilen min, men det bråkte noe så gæli fælt at jeg ble helt ør i hue bare av å ha kjørt ett par mil, å ikke nok med det bilen gikk vesentlig dårligere med Mongoose effektanlegget på, ca 20HK MINDRE med dette anlegget på da jeg målte med en G-tech.
så det endte med at det originale ble montert på igjen. jeg prøvde å montere Mongoose effektanlegget en gang nr.2 etter at jeg hdde byttet til større turbo, men oppnådde samme resultat da kappet jeg foresten anlegget i 2 og satte inn en ekstra lyddemper men det bråkte fortsatt altfor fælt etter min mening, hørtes ut som om at du har 7000hk.
En ting til jeg glemte å nevne fordi det var ett så sinnsykt stort enderør på dette anlegget 4,5" tror jeg det var som ikke bare ser dumt ut, men det tar åsså borti bakfangeren på bilen din. gjorde hvertfall det på min.

Btw mongoose er 2,5" og ikke 3" som de andre anleggene. (jeg kjører foresten med det originale nå i dag da det viser seg at bilen går best med det og stille)
 #434586  av donk2k
 
fdfx3 skrev:
larsst185 skrev:Hvilket eksosanlegg bør jeg kjøpe til min Celica CS? Står et Svendsen eksos anlegg på nå og det funker heller dårlig. Bla en helt intens resonans/ booming i cupe ved nesten alle turtall. Brodern har Mongoose eksos på sin og den bråker betraktelig mindre. Er mongoose veien å gå? Er jo igrunnen ok pris på det også.


Lars
Hallo jeg vil fraråde deg Mongoose på det sterkeste da jeg bare har hatt dårlige erfaringer med dette, kjøpte og monterte dette på bilen min, men det bråkte noe så gæli fælt at jeg ble helt ør i hue bare av å ha kjørt ett par mil, å ikke nok med det bilen gikk vesentlig dårligere med Mongoose effektanlegget på, ca 20HK MINDRE med dette anlegget på da jeg målte med en G-tech.
så det endte med at det originale ble montert på igjen. jeg prøvde å montere Mongoose effektanlegget en gang nr.2 etter at jeg hdde byttet til større turbo, men oppnådde samme resultat da kappet jeg foresten anlegget i 2 og satte inn en ekstra lyddemper men det bråkte fortsatt altfor fælt etter min mening, hørtes ut som om at du har 7000hk.
En ting til jeg glemte å nevne fordi det var ett så sinnsykt stort enderør på dette anlegget 4,5" tror jeg det var som ikke bare ser dumt ut, men det tar åsså borti bakfangeren på bilen din. gjorde hvertfall det på min.

Btw mongoose er 2,5" og ikke 3" som de andre anleggene. (jeg kjører foresten med det originale nå i dag da det viser seg at bilen går best med det og stille)
Tror nok det må være noe annet feil med bilen din hvis den går best på orginal eksos.
Og hvis du synes det bråer extremt mye (med mindre det ligger inntil noe annet å skrangler) så tror jeg du får problemer med det meste som ikke er orhinalt.
 #434657  av Andrepedersen
 
fdfx3 skrev:
larsst185 skrev:Hvilket eksosanlegg bør jeg kjøpe til min Celica CS? Står et Svendsen eksos anlegg på nå og det funker heller dårlig. Bla en helt intens resonans/ booming i cupe ved nesten alle turtall. Brodern har Mongoose eksos på sin og den bråker betraktelig mindre. Er mongoose veien å gå? Er jo igrunnen ok pris på det også.


Lars
Hallo jeg vil fraråde deg Mongoose på det sterkeste da jeg bare har hatt dårlige erfaringer med dette, kjøpte og monterte dette på bilen min, men det bråkte noe så gæli fælt at jeg ble helt ør i hue bare av å ha kjørt ett par mil, å ikke nok med det bilen gikk vesentlig dårligere med Mongoose effektanlegget på, ca 20HK MINDRE med dette anlegget på da jeg målte med en G-tech.
så det endte med at det originale ble montert på igjen. jeg prøvde å montere Mongoose effektanlegget en gang nr.2 etter at jeg hdde byttet til større turbo, men oppnådde samme resultat da kappet jeg foresten anlegget i 2 og satte inn en ekstra lyddemper men det bråkte fortsatt altfor fælt etter min mening, hørtes ut som om at du har 7000hk.
En ting til jeg glemte å nevne fordi det var ett så sinnsykt stort enderør på dette anlegget 4,5" tror jeg det var som ikke bare ser dumt ut, men det tar åsså borti bakfangeren på bilen din. gjorde hvertfall det på min.

Btw mongoose er 2,5" og ikke 3" som de andre anleggene. (jeg kjører foresten med det originale nå i dag da det viser seg at bilen går best med det og stille)

Jeg har også mongoose og har ingen av de samme erfaringene som du. Heller det motsatte.
 #434678  av 3rlend
 
har en 3" downpipe du kan få lars :) ligg bære i garasjen å tar plass
 #434759  av larsst185
 
Erlend. kakk i mæ:). ang mongoose så har jeg hørt det på to biler. Det bråker "ish" men på en måte som er helt ok. Mitt er helt på trynet. Ikke så mye støy på utsida av bilen men heilt sykt inni I tillegg så har jeg boostcreep og syns turbo lader seint. Ikke sikkert det er eksosen som gjør det men muligens