TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kaldstartproblemer Celica 1,8 - 7AFE. Har prøvd "alt"

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #436357  av Makk
 
Å pumpe med gassen fungerer like bra om det er forgasser eller innsprut, å har ingenting med startern å jlre. Grunnen til jeg spør er for mer innsikt om det kan være noe med tilførselen av drivstoff hehe.
 #436371  av fdfx3
 
tett bensinfilter? deffekt bensinpumpe?, tviler på noen av de feilene siden bilen går bare du har fått start på den å den og starter lett bare den er varm.
Dette er vell en temperatur relatert feil. du er sikker på at du har byttet vanntemp sensoren til motorstyringa?
Noen biler kan ha 2 eller flere sensorer på vann temp noen biler har en for instrumentet inni bilen og en for motorstyringa, hvis det er slik på denne så hjelper det jo ikke mye hvis du hart bytta feil sensor.
 #436407  av Hippo
 
fdfx3 skrev:tett bensinfilter? deffekt bensinpumpe?, tviler på noen av de feilene siden bilen går bare du har fått start på den å den og starter lett bare den er varm.
Dette er vell en temperatur relatert feil. du er sikker på at du har byttet vanntemp sensoren til motorstyringa?
Noen biler kan ha 2 eller flere sensorer på vann temp noen biler har en for instrumentet inni bilen og en for motorstyringa, hvis det er slik på denne så hjelper det jo ikke mye hvis du hart bytta feil sensor.
Ser poenget ditt, men jeg har bytta 2 tempsensorer fra en delebil som funka.
Kanskje jeg burde "Ohme" de. Noen tips til ønskede verdier?
 #436408  av Hippo
 
Makk skrev:Å pumpe med gassen fungerer like bra om det er forgasser eller innsprut, å har ingenting med startern å jlre. Grunnen til jeg spør er for mer innsikt om det kan være noe med tilførselen av drivstoff hehe.
Enig! Og som jeg skrev i et annet svar, er det en forskjell.
 #436411  av Hippo
 
Jeg er veldig glad for engasjement og innspill i løpet av de dagene jeg ikke har fått vært innom forumet.
Men så langt har jeg ikke fått skikk på bilen :cry:

Oppsummering så langt:

1.Ikke registrert lekkasjer på bensin/vakum.
2.Skal måle komp med varm motor. Hvis denne er for lav, må toppen overhales? Ventilseter?
3.Kanskje måle tempsensor-motstand?
4.Hva med bensinpumpa, som går et lite sekund 5-6 sek etter at tenninga er slått på? Normalt?
5.Alle tre startere som jeg har prøvd høres helt normale og kvikke ut.


God helg alle sammen! :)
 #436517  av Makk
 
Er fint få andre måter å gjøre det på, så du har nok gjort det riktig :p

Kansje du kan sjekke om det er forskjell i komp på kald/varm motor?

Jeg tenker stempelringer da, men siden den ikke bruker olje eller ryker nevneverdig så må skraperingene i bunn være i orden.

Om du tar av oljepåfyllinga mens motoren går, forandrer gangen seg?

Puster den no jævli ut av veivhusventilasjonen?
 #436565  av fdfx3
 
Det er ett kjent problem at stempelringer kan sette seg i 7afe, det vil si at de gror igjen med sot i ringsporene slik at ringa ikke får sprengt seg ordentlig intil veggen, men dette er som regel asosiert med stort oljeforbruk, har selv måtte demontere min 7afe og løsnet stempelringene mine da de hadde koksa seg fast. målte aldri komp før og etter dessverre men mener at kompen i min 7afe ligger på rundt 13kg eller noe sånt.
 #437020  av DanielT19
 
Jeg ville prøvd og ohme veivakselsensoren, hadde en bil
på jobben som ikke startet når motor var kald. Det var en 4AFE.
Den startet fint når motor var varm. Veivakselsensoren var defekt.
Hvis det er noe motstand i vanntemp sensor er den ok.