TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Registerreim T23

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #436998  av Tekumseh
 
Hva er intervallene for regreimbytte på Celica 1.8 Vvti?
Hva koster dette å gjøre på merkeverksted?
 #437005  av celicat23
 
Stund siden jeg hadde celica nå, men det er vel kjede og ikke reim på disse...?
 #437007  av ArildM
 
Er ZZ serie motor på denne generasjon Celica, og den har kjede istedet for reim :)
 #438114  av Tekumseh
 
Der ser man...
Er det noe spesielt som bør gjøres på 200.000 service da?
Service-boken var fullstemplet frem til jeg ble eier. Skal nå bytte olje, oljefilter og luftfilter. Bremsene ble sjekket i forbindelse med EU-kontroll i høst.
Bør AC'n inn til service så lenge den fungerer? Bør man nå på 200K bytte kjølevæske?
 #438456  av fdfx3
 
Tekumseh skrev:Der ser man...
Er det noe spesielt som bør gjøres på 200.000 service da?
Service-boken var fullstemplet frem til jeg ble eier. Skal nå bytte olje, oljefilter og luftfilter. Bremsene ble sjekket i forbindelse med EU-kontroll i høst.
Bør AC'n inn til service så lenge den fungerer? Bør man nå på 200K bytte kjølevæske?
Hei, det er sikkert ikke dumt å bytte bremsevæske når du driver på da kokepunktet på bremsevæska ikke sjekes på eu kontroll,
bremsevæske er hygroskopisk, det vil si at den trekker til seg vann/fuktighet, over tid øker vann inholdet i bremsevæsken din og kokepunktet vil derfor synke, toyota har vell utskiftnings interval hver 60.000km på bremsevske.

Om man bør bytte frostvske kommer jo ann på hvordan den ser ut og frysepunktet, hvis du vet at denne er veldig gammel så kan det jo være en ide og bytte den da den har i oppgave å smøre vannpumpa, (i tilleg til å kjøle da seff)

Når det gjelder ac gassen hadde jeg kjørt så lenge det virker jeg.

Kan åsså være en ide og bytte tennplugger, her tror jeg det er utskiftningsinterval på 60.000km eller 120.000 av type plugger du har.