TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kjølevifte stopper ikke. (Er i Ã¥rden nÃ¥.)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #437033  av sykoturbo
 
Prøver og fine ut av hva som er årsak til at kjølevifter sviver helle tida.
Kan de være tempra tur sensor som sitter i radiator eller temp. giver som sitter over girkassa i rør med totalt 3 følere?

Når jeg har sjekka har jeg tatt av de forskjellige kontakter og prøvd et ant rele. Når jeg tar ut sikring/ rele stopper den.

Kan de være brud på ledningen i dette tilfelle?
Kan en føler/ sensor være def. ?
Sist redigert av sykoturbo den 15 nov 2013 09:42, redigert 1 gang totalt.
 #437036  av Sarlacc
 
Hadde det samme problemet på en merc, det var en defekt temperaturføler som satt i nærheten av (eller i, husker ikke helt) vannpumpa.
 #437052  av ST205RR
 
sykoturbo skrev:Prøver og fine ut av hva som er årsak til at kjølevifter sviver helle tida.
Kan de være tempra tur sensor som sitter i radiator eller temp. giver som sitter over girkassa i rør med totalt 3 følere?

Når jeg har sjekka har jeg tatt av de forskjellige kontakter og prøvd et ant rele. Når jeg tar ut sikring/ rele stopper den.

Kan de være brud på ledningen i dette tilfelle?
Kan en føler/ sensor være def. ?

Kan jo være lurt å fortelle hvilken bil/motor dette gjelder :wink:
 #437072  av fdfx3
 
Enten så er det vell deffekt sensor, kabelbrudd eller relesom henger, kjølevifta skal stå å gå konstant dersom du napper av kontakta til temp sensoren er jeg 99,9% sikker på, uansett så skal det være den tempføleren som sitter skrudd i bunnen av radiatoren din som går på kjølevifta, var da hvertfall det på gamle gti'n min.
Prøv å bytt over ett rele fra noe annet som bruker samme type rele eller dunk forsiktig på rele ditt for å se om den stopper.
 #437077  av sykoturbo
 
Takk, Har byttet releet med et nytt og de henger ikke.

Skal megge/ måle kabler fra rele til tempra tur sensoren, så vist de er ok så er det sensor som er def.
 #437080  av laffy
 
Har du fjerna aircondition? Hvis du har tatt av kontakten for trykkføleren så går vifta hele tiden iallefall... Mener å huske at jeg lasket kontaktene sammen etter å ha fjernet ac.
 #437085  av sykoturbo
 
Takk, har lest dette før. Ac er fjernet på bilen og jeg har målt og skjønner lite. Hva må jeg laske på ac kontakta?
Farger?
 #437106  av laffy
 
Det husker jeg ikke. Den sitter ved torpedoveggen på passasjersiden. Er det ikke bare to stikk i kontakten? Koble disse sammen isåfall.