TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hva stÃ¥r T20 for?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #437233  av tknutsen
 
Hei.

Jeg er en gutt på snart 18 år, og har nettopp kjøpt meg en Toyota Celica T20 1996 mod. Den er så og si strøken, men det er et par deler som jeg må bytte ut. Og jeg lurer da på om jeg bare kan kjøpe deler til en vanlig Celica 1996 mod?

Og hva er det T20 står for?
 #437255  av God
 
tknutsen skrev:Hei.

Jeg er en gutt på snart 18 år, og har nettopp kjøpt meg en Toyota Celica T20 1996 mod. Den er så og si strøken, men det er et par deler som jeg må bytte ut. Og jeg lurer da på om jeg bare kan kjøpe deler til en vanlig Celica 1996 mod?

Og hva er det T20 står for?
Hei og velkommen til forumet! :)

Hva deler er det snakk om? Karroseri, eksteriør, motordeler, styling etc?

T20 er modellnummeret. T20 er sjette generasjons Celica (MK6) med runde lykter og ble produsert fra 1993 og til begynnelsen av år 2000. Vet du hvilken motoren du har og hvor mye hestekrefter den har? 3S-GE har 156hk og 7A-FE rundt 105-120hk. AT200 ble levert med 7A-FE og ST202 3S-GE.
 #437258  av tknutsen
 
Hei, og takk for svar! :)

Det er en 1,8 l med 116(?) gamp. Lykten bak på venstre siden har en sprekk, så den ville jeg gjerne bytte ut. Også er det noe deler som jeg har lyst og bytte ut inne i bilen, setetrekk, høytalere og carbon dashbord osv. :D
 #437259  av God
 
tknutsen skrev:Hei, og takk for svar! :)

Det er en 1,8 l med 116(?) gamp. Lykten bak på venstre siden har en sprekk, så den ville jeg gjerne bytte ut. Også er det noe deler som jeg har lyst og bytte ut inne i bilen, setetrekk, høytalere og carbon dashbord osv. :D
Da har du utgaven med 7A-FE. :wink:

Den beste plassen å finne deler til Celica er på Ebay eller hos din lokale bilopphugger.

Her har du en billig baklykt til din bil for en billig penge: http://www.ebay.com/itm/Toyota-Celica-G ... 257f24a643 Er det rett side?

Setetrekk spørs jo litt etter hva du vil ha.. Kan jo se hva de har på Ebay eller sjekke i lokalområdet på Biltema, Mekk, Mekonomen, Jula osv.. Pleier som regel å være godt utvalg.

Høytalere ville jeg også bestilt her i Norge. For best mulig lyd anbefaler jeg en ekstra forsterker og kanskje en basskasse for mer dybde i lyden?

Hvis du ønsker å trekke dashbordet ditt i carbon, så anbefaler jeg 3M carbonfilm.. Meget god å jobbe med og enkel tilpasning med varmepistol. Se litt rundt på Ebay etter dette. Kanskje du finner noe ferdig carbon dashbord. :wink:
 #437265  av tto010
 
Grattulerer med ny bil!

Jeg hadde også en sånn en som førstebil, kjørte den i 2 år før jeg byttet ut til den jeg har nå.

Du bør registrere deg på dette forumet: http://www.6gc.net/
Der står MASSE informasjon om akkuratt T20, som historie, guider til alt mulig osv osv.

Lykten bak, då ville jeg byttet begge to, regner med du har de med 3 felt?
De lyktene som ble levert i Japan er mye finere, eneste negative er at de er litt dyrere. :?
Bilde
(http://www.6gc.net/celicas/the-beams-13628)

Han her selger setetrekk, sånne tårnstag som er drit-tøffe og de baklysene, men jeg har ikke prøvd å kjøpe noe fra han.
http://www.kamikaze.com.hk/category.php?id_category=6

Baki passasjersetet er det kjempegod plass til høytalere så der kan du lett montere 6x9 høytalere bak plastikken uten å kutte vekk veldig mye, du kan også montere kasse!
 #437291  av God
 
tknutsen skrev:Tusen takk for svar folkens! :)

Dette er ihvertfall bildet av grom bilen.
1414915_10202221575442201_183854497_n.jpg
Jeg har tittet litt på ebay, og da fant jeg denne http://www.ebay.com/itm/Toyota-Celica-9 ... a4&vxp=mtr Passer denne til Celicaen min?
Hmm, ser nesten ut som et universalt kit? Jeg ville kontaktet selgeren og høre om han har et dashbord kit spesefikt til din bil som passer! Eventuelt så kan du høre med gutta på "6gc.net" om de vet om noen som selger. :wink:
 #437293  av tknutsen
 
God skrev: Hmm, ser nesten ut som et universalt kit? Jeg ville kontaktet selgeren og høre om han har et dashbord kit spesefikt til din bil som passer! Eventuelt så kan du høre med gutta på "6gc.net" om de vet om noen som selger. :wink:
Takk takk, det skal jeg gjøre :)
 #437441  av Tort1llaboy
 
Grattis me kul bil :) Og velkommen :) Har en t20 selv, går bra selv på vinteren :)
 #437536  av Myklebust
 
Fin og kjempegrei bil du har kjøpt deg :) eg køyrer rundt i en slik sjøl. Har basskasse og diskanter i min, anbefaler det! I tillegg kan eg bekrefte det som er sagt her før: kjøp JDM-lykter! Passer spesielt bra på raud bil, slik som vi har :mrgreen:

Skal du bruke den i vinter? Eg syns ikkje den er noke god på vinteren. Enten vil den gå rett fram, eller så vil den legge ræva fremst.. viss du får prøvd din litt på glatta, så skriv litt om kva du syns.. kan jo vere noke spess med min.
 #437793  av Potential
 
Hei og velkommen til forumet! :)

Hva deler er det snakk om? Karroseri, eksteriør, motordeler, styling etc?

T20 er modellnummeret. T20 er sjette generasjons Celica (MK6) med runde lykter og ble produsert fra 1993 og til begynnelsen av år 2000. Vet du hvilken motoren du har og hvor mye hestekrefter den har? 3S-GE har 156hk og 7A-FE rundt 105-120hk. AT200 ble levert med 7A-FE og ST202 3S-GE
ST202 med 3gen 3S-GE blei vell levert med 175HK ? Så har du 2gen med 156HK ? Må bare spørre for ellers har eg visst feil hele tiden :/
 #437795  av God
 
Stemmer det som du sier, Potential. Bra du rettet på det. :wink:

1.gen 3sge (150hk) = st162
2.gen 3sge (156hk) = st182
3.gen 3sge (176hk) = st202