TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica eiere

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #437541  av Myklebust
 
Bur på Vestlandet. Ikkje akkurat i nærheten, men eg har då samme bilen og er på forumet, så svarer lell! :mrgreen: Mange sånne her i området forresten, ihvertfall mange T20er. Her i bygda er det jo meg, i nabobygda er det en ST202 og der eg jobber går det en ST205. Så veit eg om to 1.8ere på Nordfjordeid og en i Førde.. Lite interessant sikkert, siden du nok ikkje veit kor det er?.. :P

Fisekasse, ja ;) Er jo en veldig kjekk og rolig bil dette då. Min har bra anlegg, og det er vel det beste med den. Fint og praktisk interiør. Veldig fornøgd med min hittil. Littegrann svak på vinterføre kanskje.

Anbefaler deg å oppgradere med JDM baklykter og stabstag framme, om du ikkje alt har gjort det. Utseendemessig er JDM-lykter et must. Ellers ville eg ikkje køyrt med større enn 17" felger på den.. for då blir den berre endå meir fisekasse 8)

Der fikk du masse info du ikkje spurte om! :D
 #437562  av chanassa
 
Myklebust skrev:Bur på Vestlandet. Ikkje akkurat i nærheten, men eg har då samme bilen og er på forumet, så svarer lell! :mrgreen: Mange sånne her i området forresten, ihvertfall mange T20er. Her i bygda er det jo meg, i nabobygda er det en ST202 og der eg jobber går det en ST205. Så veit eg om to 1.8ere på Nordfjordeid og en i Førde.. Lite interessant sikkert, siden du nok ikkje veit kor det er?.. :P

Fisekasse, ja ;) Er jo en veldig kjekk og rolig bil dette då. Min har bra anlegg, og det er vel det beste med den. Fint og praktisk interiør. Veldig fornøgd med min hittil. Littegrann svak på vinterføre kanskje.

Anbefaler deg å oppgradere med JDM baklykter og stabstag framme, om du ikkje alt har gjort det. Utseendemessig er JDM-lykter et must. Ellers ville eg ikkje køyrt med større enn 17" felger på den.. for då blir den berre endå meir fisekasse 8)

Der fikk du masse info du ikkje spurte om! :D
Hei, tusen takk for mye god info!

Jeg har sett en del på de baklyktene, samt "projector" framlykter, men usikker på hvor man får tak i de og hvor mye folk skal ha.
Usikker på tommer på sommerhjula, mener det kanskje er 17"
 #437575  av Myklebust
 
Kjøpte mine baklykter av en kompis, men veit at det ligger minst to-tre par ute på ebay. Kjøpte mine for 1500kr. Var inne og sjekka ca.-pris på ebay først. Frontlyktene har eg og hatt skikkelig lyst på, men dei er laga for høgrestyrte biler, så dei må moddes for å vere lovlige.
 #437588  av tto010
 
Jeg kjøpte projektorer til gamlebilen på 6gc.net forumet for slikk og ingenting. og Modifiserte projektorene. Men fikk ikke installert de før jeg solgte bilen. Men det er ikke vanskelig å modifisere de, du trenger bare noen nagler og en bit aluminium. men jeg sveiste på en bit og slipte nytt spor på andre siden.

Eneste som er litt viktig når du "koker" lyktene for å få av glasset, ikke få vann inn i lykten eller ta på "reflektoren". for då forsvinner glansen og du får sånne stygge hvite flekker. og de kan ikke lakkeres i "chrome" igjen fordi det er en folie som er varmet og festet med vakum på fabrikk eller noe sånnt. og vis du ser bobler på reflektoren, IKKE TA PÅ DE!... da forsvinner krommet. :D

Baklysene er ikke så dyre, de er over alt på ebay og en nettbutikk som heter kamikaze i japan. og mange flere. :D

Ga lyktene med bilen når jeg solgte den. En kammerat som kjøpte den.
Tipper han skal installere lyktene i sommer en gang.

Solgte den fordi jeg kjøpte en gammel Supra. :P

Bilde
Bilde
 #437635  av chanassa
 
Kanskje mulig å få tak i noen lykter som er modifisert da! Med litt flaks mener jeg.

Er dette de riktige baklyktene dere tenker på?
http://www.ebay.com/itm/JDM-94-99-Celic ... d3&vxp=mtr

Strålende fornøyd med alle svar så langt!
Her er et bilde av gliset forresten. Beklager for mobilkvalitet.

Bilde
 #437647  av Myklebust
 
Ooo, svart med kvite felger :D Meget stilig!
 #437650  av tto010
 
Snasen bil.

Ser plastidip boksen i bakgrunnen. ;)
 #437665  av chanassa
 
tto010 skrev:Snasen bil.

Ser plastidip boksen i bakgrunnen. ;)
Ja, snåle greier det der.
Denne tråden her har nok gått litt Off-Topic, men gi lyd fra deg om du er fra Akershus/Oslo.
Lager en egen prosjekttråd for denne.