Har en trimma Celica gt4 st185 Carlos Sainz som bruker en del kjøleveske. Motoren er overhalt og gått knapt 5000 km og alt av pakninger i motoren er byttet, smidde stempler, råder, arp bolter, målt veiv, orginal polerte ventiler og porta topp, nye kammer, reg reim, strammer, vannpumpe osv. Den er benka 370 hjul hester på E85 og noe mindre på 98 bensin og nå kjører jeg på 98.
Og jeg synes jeg fyller på ganske mye kjølevæske på radiator om dagen, det ryker ikke noe spess hvitt når jeg kjører, ryker bare vanlig eksos ved oppstart til motor er varm og lukter ikke kjølevæske av eksos heller, går ikke noe dårligere, ikke vann i olja når jeg peiler eller noe guffe under oljelokket. Har kun sett noen få dråper med kjølevæske på den siden ved regreima og det ser ut som det ligger litt kjølevæske og er vått på blokka under der vannpumpa og termostaten sitter og noen ganger kommer det damp/røyk fra den siden av panseret når tempen varierer litt over midten. Ekspansjonstanken er fjernet fra denne bilen siden forrige eier sa det ikke var plass til den etter motorbygget så de har satt inn en 0,5 L cola flaske med slangen fra radiator nedi flaska og flaska står helt nederst i motorrommet er teipa og henger i løse lufta liksom vet ikke om dette har noe med at bilen blir varm og slik? fikk vite at termostaten ikke ble bytta når alt annet på motorbygget ble byttet og den varierer veldig på temperatur i starten, men hvis det hadde vært termostaten kan det bli borte kjølevæske da? varmeapparat krana der ved gasspedalen har stått stengt også så vet ikke om det har noen betydning? fikk åpna den sist uka for å få varme i varmeapparatet fordi vaierne til kranene ikke sitter på så må åpne de manuelt til jeg har fått fikset det.
Toppakning skal være forsterka og vannpumpe ny og motor gått ca 5000 km etter bremsing så tviler på at det kan være noe galt med det, noen som har noe tips eller svar eller har vært borti noe lignende selv. Håper på litt hjelp her på forumet. Skal ta trykktest av anlegget i morra.
Og jeg synes jeg fyller på ganske mye kjølevæske på radiator om dagen, det ryker ikke noe spess hvitt når jeg kjører, ryker bare vanlig eksos ved oppstart til motor er varm og lukter ikke kjølevæske av eksos heller, går ikke noe dårligere, ikke vann i olja når jeg peiler eller noe guffe under oljelokket. Har kun sett noen få dråper med kjølevæske på den siden ved regreima og det ser ut som det ligger litt kjølevæske og er vått på blokka under der vannpumpa og termostaten sitter og noen ganger kommer det damp/røyk fra den siden av panseret når tempen varierer litt over midten. Ekspansjonstanken er fjernet fra denne bilen siden forrige eier sa det ikke var plass til den etter motorbygget så de har satt inn en 0,5 L cola flaske med slangen fra radiator nedi flaska og flaska står helt nederst i motorrommet er teipa og henger i løse lufta liksom vet ikke om dette har noe med at bilen blir varm og slik? fikk vite at termostaten ikke ble bytta når alt annet på motorbygget ble byttet og den varierer veldig på temperatur i starten, men hvis det hadde vært termostaten kan det bli borte kjølevæske da? varmeapparat krana der ved gasspedalen har stått stengt også så vet ikke om det har noen betydning? fikk åpna den sist uka for å få varme i varmeapparatet fordi vaierne til kranene ikke sitter på så må åpne de manuelt til jeg har fått fikset det.
Toppakning skal være forsterka og vannpumpe ny og motor gått ca 5000 km etter bremsing så tviler på at det kan være noe galt med det, noen som har noe tips eller svar eller har vært borti noe lignende selv. Håper på litt hjelp her på forumet. Skal ta trykktest av anlegget i morra.