TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • st185 problem med styreservo?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #439144  av Alvis
 
Hei!

Har en celica gt4 st185.
Merket en dag at styringen var blitt ekstremt lett når jeg svingte til venstre og tyngre da jeg svingte til høyre.
Lurer da på om dette er et tegn på en lekasje til servopumpen eller noe sånt?

Er ny her og dette er mitt første innlegg, så beklager hvis dette innlegget er feilplassert :)
Takker for svar.
 #439208  av God
 
Alvis skrev:Hei!

Har en celica gt4 st185.
Merket en dag at styringen var blitt ekstremt lett når jeg svingte til venstre og tyngre da jeg svingte til høyre.
Lurer da på om dette er et tegn på en lekasje til servopumpen eller noe sånt?

Er ny her og dette er mitt første innlegg, så beklager hvis dette innlegget er feilplassert :)
Takker for svar.
Du tar vel ikke borti med noe på venstre/høyresiden vel? Føles rattet hardt hele veien eller er den hakkete? Hvis bilen din ikke har deksel på undersiden, så kan du se pumpa rett under med høyrehjulet ditt på motorblokka.

Sjekket slangene til servoen for lekkasjer? Få noen til å svinge på rattet fram og tilbake mens du inspiserer systemet.

Har du skiftet væske på servoen? kan jo tappe av den gamle og fylle på ny for å være på den sikre siden. Er ikke så dyrt med Dexron 2 olje. Husk å sving med rattet fram og tilbake noen ganger helt rundt for å få væsken i sirkulasjon. hvis ikke dette hjelper, så er det i værste fall servopumpa som begynner å bli dårlig.
 #439228  av Alvis
 
Tar ikke borti ved sving nei. Det går jevnt å svinge, er ikke noen hakking eller lyd fra servo heller.
Skal sjekke etter lekasje og slik som du nevner så fort det lar seg gjøre :)
Takk for gode råd!