TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Effektanlegg - GT4 ST185

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #439190  av Alvis
 
Ingen som har erfaringer med dette anlegget? :?
Vurderer dette eller Mongoose sitt, stor forskjell på 3" og 2.5" ?
 #439205  av God
 
Du trenger ikke større enn 2,5" hvis du ikke skal over 300 på hjula. Mongoose er det mange GT4 eiere som har kjøpt og etterfra det jeg har sett, så er dem veldig fornøyde. Bråker heller ikke for mye. Du kan godt kjøre på med 3" Downpipe og resten 2,5". :wink:

NAI sitt eksosanlegg har jeg ikke erfaring med, så jeg personlig ville satset på Mongoose. Er jo kulere med skikkelig japsestuss og da! :)
 #439229  av Alvis
 
Tviler på at jeg blir å satse på 300hk med det første :P
Har egentlig mest lyst på mongoose utseende messig, eneste var at anlegget fra NAI virket lettere å få tak i enn et mongoose anlegg... Bestille på ebay vil vell koste en del mtp. frakt og slikt?
 #439243  av God
 
Alvis skrev:Tviler på at jeg blir å satse på 300hk med det første :P
Har egentlig mest lyst på mongoose utseende messig, eneste var at anlegget fra NAI virket lettere å få tak i enn et mongoose anlegg... Bestille på ebay vil vell koste en del mtp. frakt og slikt?
Mongoose eksosanlegget ligger på rundt 4,5-4,8k på Ebay og da må du ta beregning i frakt + moms. Hør med selgerene hvor mye de skal ha for å frakte det til Norge.

Jeg så at kvass_st215 her på forumet la et mongoose eksosanlegg til salgs under kategorien "deler Selges". Du kan jo sende PM til han å høre om det forsatt er til salgs. Var en stund siden dette, men skader jo ikke? :wink:
 #439245  av Alvis
 
Det skal jeg gjøre :D
 #439256  av sleeper
 
Bremset faktisk 397hk på alle 4 hjula i en st185 i sommer, og da var det turbo som sa stopp og ikke eksos... så kommer langt med et bra 2.5" anlegg også..
 #439273  av Andrepedersen
 
Alvis skrev:Det skal jeg gjøre :D

Hør med kvass215 her på forumet, han har et til salgs billig. OM det ikke er solgt!
 #439276  av donk2k
 
sleeper skrev:Bremset faktisk 397hk på alle 4 hjula i en st185 i sommer, og da var det turbo som sa stopp og ikke eksos... så kommer langt med et bra 2.5" anlegg også..
Tror jammen det var Mongoose på den bilen. Så det vil vel si at mongoose skulle være ok iallefall opp til det nivået der :D
Sist redigert av donk2k den 09 feb 2014 22:00, redigert 1 gang totalt.
 #439353  av Alvis
 
Ser ut som det blir mongoose på meg da når økonomien strekker til :P
 #439392  av God
 
Alvis skrev:Ser ut som det blir mongoose på meg da når økonomien strekker til :P
Liker. :)
 #439452  av Alvis
 
Andrepedersen skrev:Snakket med Kvass215?
Har sent ham en melding :)