TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Overhallingskit 3sgte, ebay, erfaringer?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #441101  av Toddy2
 
Noen som har testet eller kjenner til de 3sgte overhalt kit som selges på ebay? Koster rundt 3000,- med stempler, vannpumpe, lager, pakninger osv.
Prisen virker for god til å være sann. Så om noen kjenner til eller har testet dette så vil jeg gjerne høre erfaringer.

Evnt erfaring med andre kit eller deler er også interresant da 3sgte(rev2) Snart trenger en overhalling.
 #441113  av Makk
 
Sinnsjuk pris da, når du først skal raske hele motoren i filler så hadde jeg lagt i litt mer penger å kjøpt noe som er godt kjent å utprøvd.

3000,- er jo til vanlig bare en regreimoverhaling med alle accessories på de her motorene her så MED stempel var da billig, men da tror jeg personlig at det er fare for at de stempla er jalla.
 #441118  av ArildM
 
Hvis noe høres for godt ut til å være sant, er det som regel det? :)
 #441121  av Zepticon
 
DU får hva du betaler. Jeg kjøpte ett sett fra Rockauto, til min Mazda V6, og det kom på 500 dollar, men da inkludert alt av pakninger, o-ringer osv til hele motoren, fra et av de premium merkene.
Sjekka kjappt nå men fant ikke noe i den prisklassen, var bare de litt billige til 150 USD. Så har de jo "Master rebuild kit" som kom på 300dollar, som inneholdt stempler, lager osv.

Det skal være fullt mulig å få en bra pris på ting, men du må gjerne bruke tid og kjøpe det løst.