TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Motorproblemer CS

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #442169  av Toddy2
 
Hei,
Noe har skjedd med min motor, og jeg søker råd bland de vise her på forumet.

Etter pådrag på 2 gir(maks 5000 rpm) opp en bakke virket alt normalt. Kjørte bilen et par km etter dette rolig gjennom bla 30 og 40 sone. Kjente svak bensinlukt.
Så parkerte jeg bilen, og etter maks 5 minutter så var jeg tilbake ved bilen.
Da ser jeg en stor dam under bilen og det lukter bensin. Hadde ikke tid til å se nøyere på innholdet i dammen.
Men nå går bilen urent, må gi mye gass og den detter veldig lavt i turtall , men stopper ikke. Kan beskrives som fusking. Jeg må jobbe med gassen for å få den til å gå. Får bilen hjem og parkerer.
Etter noen timer er jeg tilbake ved bilen. Regnet kraftig ute så vanskelig å se innholdet i det som har kommet ut. Men noe dam kan jeg se spor av.
Starter den opp og den går helt fint. Ingen bensinlukt.
Sjekker nøye rundt bensinfilter, manifold osv. Men ingen tegn til lekkasje.
Men jeg ser konturer av oljesøl på sjåførsiden av blokka, under fordeler frem mot turbo.
Av hva jeg kan se så kommer avfallet ut mellom motor og torpedovegg.
Tar en prøvetur hvor jeg kjører den varm. Alt virker normalt ved pådrag på 2 og 3 gir.
SÃ¥ blir bilen parkert.
Etter kanskje 1 time så flytter jeg bilen. Når går den noe ujevnt på tomgang. Står og pendler mellom 800 og 1000 rpm.
Ny dam under bilen. Jeg sjekker innholdet, og for meg virker det som en blanding av olje og bensin.
Har sjekket olja og kan ikke si at det lukter bensin av olja. Oljenivået er som det skal.
Normal eksos. Ingen hvit eller blå/svart røyk.
Normal temperatur på kjølevann.

Vet det er vanskelig med diagnose over nett men er faringer eller noe som har tips til hva dette kan være?
Bør jeg frykte en blåst toppakning?

Orginal motor som har gått 247 000km. Ikke trimmet eller plukket på annet enn KN innleggsfilter og 3" eksos med katalysator.
 #442301  av Toddy2
 
Really? No one?
Kom igjen a folkens....
 #442308  av Royalmaas
 
Vist det er en dam under bilen når den har stått ville jeg fått bilen opp på løftebukk og sjekket bensinrørene til og fra motor, rust på bensintank er og en mulighet vist den ikke er av plast på MR2.