TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota celica 3 gen. solgt i norge?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #444477  av NilsenTurbo
 
Hei, jeg er ny på forumet og har lyst å bytte ut Subaruen med en gammel Toyota om jeg finner den rette, vil ha noe spesielt, å har fallt for 3 gen. Celica coupe 2 dørs, Til å begynne med syntes jeg bare bakenden på den var tøff, men fronten har grodd veldig på meg. Så det jeg lurer på er om den typen Celica ble solgt i Norge i det hele tatt? Om den ikke ble det, er den mulig å finne i fks. Sverige eller Danmark?

På forhånd takk for svar
Mvh Knut Nilsen! :D
 #444529  av Myklebust
 
Velkommen hit! :)

Usikker på om tredje generasjon Celica ble solgt i Norge, men eg veit om at det går slike i landet! Er en i Førde, f.eks! Vil ikkje vurdere en Celica Supra då? Dei to er bygd på samme plattform, og er like sett bortifrå lengre front, rekkesekser, nytt interiør osv. i Supraen.

Eg har en slik Celica Supra, og anbefaler på det sterkeste! Kan vere vanskelig å finne en i god stand då!
 #444530  av NilsenTurbo
 
Myklebust skrev:Velkommen hit! :)

Usikker på om tredje generasjon Celica ble solgt i Norge, men eg veit om at det går slike i landet! Er en i Førde, f.eks! Vil ikkje vurdere en Celica Supra då? Dei to er bygd på samme plattform, og er like sett bortifrå lengre front, rekkesekser, nytt interiør osv. i Supraen.

Eg har en slik Celica Supra, og anbefaler på det sterkeste! Kan vere vanskelig å finne en i god stand då!
Celica supra er rått, men har lyst på en sånn en:
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Cel ... (AA63).jpg
 #444535  av Myklebust
 

Denne er heilt lik Celica Supra, sett bortifrå fronten. Men du vil ha den med meir sedanaktig hekk?

Type denne?
Sist redigert av Myklebust den 22 aug 2014 15:27, redigert 1 gang totalt.
 #444536  av Myklebust
 
Må sei eg støtter deg der isåfall! Blir meir særprega i "sedanstil" ;)
 #444538  av NilsenTurbo
 
Myklebust skrev:Må sei eg støtter deg der isåfall! Blir meir særprega i "sedanstil" ;)
Det er den nedeste jeg tenker på ja :) har ikke sett noen av den typen i norge, gt-s utgaven er den tøffeste (med supra breddere og stoler) men den kom vist bare i usa så vidt jeg har skjønt det og den kom med 22R-E:)

Bilde
 #444539  av Myklebust
 
Kult! Ja, den karosstypen der virker veldig typisk for USA. Var en slik versjon av både T16 og T18!
 #444549  av Phinex
 
Står en hvit 3gen i Kvæfjord-området i Nordland. Regner med den er kommet med flyttelass eller importert...