TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica st205 ryker hvitt (vann)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #444953  av alexx92
 
Hei!

Jeg har netopp kjøpt en toyota celica st205 , når jeg fikk denne hadde den noen skavanker.
Den ryker hvit og jeg håper så inderlig det bare lekker vann i cooleren for det ser ut til at det er der vannet forsvinner (og det fulgte med en ny uorginal cooler). Er det rett og slett noen som har en ide om hvordan man får sjekket om denne er tett? (jeg har litt begrenset med utstyr)

En ekte nybegynder her setter stor pris på svar.
 #444955  av laffy
 
Mener du cooler som i radiator? Isåfall så lover det vel rimelig dårlig om det minker på vannet i tillegg til hvit eksos...
 #444970  av ST205RR
 
om du får lånt deg utstyr for å trykkteste kjølesystemet til ic så vil det fortelle deg om du har lekasje eller ikke
(skru av påfyllingslokket på ic og sett på trykktest-lokket,pump trykk i systemet å se om trykket faller)

alternativt kan du ta av slangene mellom turbo/ic og ic/gasspjeld å lyse med lommelykt inn i intercooler for å se,burde være tøtr å fint,ingen irr på registret,fukt eller kjøleveskelukt

hadde lekasje på registeret inni ic på min 205,løsningen ble en liten skvett radiatortett og problemet løst :)