TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Problemer med Ã¥ fÃ¥ start pÃ¥ 92 Celica CS

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #445011  av Nummer11
 
Hei,

Sliter med å få start på motoren etter full overhaling. Ser ut til at hjernen ikke får strøm, har sjekket BATT, B+ og B1+ og får ikke 12V. Sikringer og rele fremme ved batteriet er sjekket og er ok. ECU har jord... Noen som har noen gode råd å komme med ?
 #445020  av Nummer11
 
Alle sikringer skal være sjekket, men skader nok ikke å se over en gang til. Har gnist og bensinpumpen leverer bensin, så det er dysene som ikke blir aktivert...så da tok jeg ut pluggen til Ecu og målte spenningen, både med og uten tenning.. Ikke noe signal på noen av de tre kontaktene som gir strøm til ecu.. Var tidligere montert turbo timer og fcd, men det er fjernet og ledningsnettet skal nå være som originalt utenom at den rosa IC ledningen er kuttet... Glad for alle tips som kan hjelpe meg til å få bilen på veien igjen..
 #445736  av Nummer11
 
Da har det blitt tid til litt mer feilsøking, har koblet ut TVSS, men ingen forskjell...lokalisert circuit opening relay, men hvordan får jeg sjekket om det er ok ? Ser at temp gauge inne bilen går direkte til high, når jeg setter på tenningen, så må nok bytte temp giveren.. Ellers ser jeg også at CEL ikke lyser når tenningen er på, har sjekket noen tips fra en del forum: plugget ut AFM, TPS og MAP, men fremdeles ikke noe check engine light.. What to try next ?
 #445788  av fdfx3
 
Du kan ikke ha glemt å koble til kontakta til resistor pack'n? da vil ikke dysene dine åpne.
Eller kan det være ei kontakt som ikke er koblet til i sikringsboksen? på undersida av boksen regner med at du splitta ledningsnettet ditt der når du tok ut motoren?

Vanligvis når du har problemer med startsperre så pleier bilen å starte opp og så då ut rett etterpå.

Får dysene spenning da? tror du skal ha konstant + på de svarte og oransje kablene som går til dysene når tenninga står på om jeg ikke husker feil, men som sagt hvis ikke resistor pack er kobla til så vil heller ikke dysene få spenning og defrfor ikke åpne.

Høres hvertfall ut som om at problemet ditt er at ikke dysene åpner, da går jeg ut ifra at du har sjekker register timing, gnist, tenning timing, sikringer og at bensinpumpa går og alle vensentlige kontakter som MAF, Fordeler, igniter osv.
 #446034  av julepils
 
Hva med å sjekke etter feilkoder? :-)

- Battery voltage 11v or more
- Throttle valve fully closed
- Transmission in neutral range
- Accessories switched OFF
- Engine at normal operating temperature

Turn the ignition switch ON. Do not start the engine.
Connect terminals TE1 and E1.