TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Noen som kjenner denne gt-fouren?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #445465  av RuneÃ¥dl
 
Kan i allefall si at den ikke er så strøken som de skal ha det til.. har vært å sett på og prøvekjørt bilen.
1. ABS fungerer ikke
2. Utrolig ripete (syntes jeg da)
3. Motorrom er noe av det mest møkkete jeg har sett på lenge.
Er en tidligere eier av bilen her inne, og så vidt jeg har blitt forklart er bilen hel lakkert for ett år siden etter en skade bak. Men for all del en fin bil, med sikkert mange km igjen, jeg har informert dem om abs feilen, for det visste dem ikke selv( ingen lampe i dash =tatt ut pæra?) Men ser de ikke informerer om dette i annonsen, så ville forsikra meg om at det eventuelt er fiksa. Virket ikke som dem brøy seg så mye med feilen, for bilen var jo så utrolig "billig" selv med abs feil... MEN skal sies at utenom abs feilen er jeg positiv til bilen, ingen unormale lyder (vanskelig å høre med dem utrooolig bråkete eksosen men :lol: ) og bilen så veldig bra ut under, i allefall såvidt jeg kunne se :)

det er i allefall alt jeg vet om bilen :)
 #445469  av Sarlacc
 
Det står i annonsen:
- Bilen er oppgradert med motordeler, eksos og chip
- Effekt 300 hk

Her http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... er=SU60604 står det:
Motorytelse/effekt 178 KW (242 HK)

Får man virkelig 58 gamp ekstra med "motordeler, eksos og chip" på en slik bil?
Og betyr dette at ny eier må bytte tilbake til originale "motordeler, eksos og chip" før hver EU-kontroll?
 #445474  av Makk
 
Ja det tror jeg på.

Er bare mer trykk som skal til på 3sgte.

Og at en må skru originalt det tror jeg ikke utenom at cat er borte, noe den sikkert er... finne et greit verksted eller sveise racecat lenger bake.

Sitter på vipp på gjerdet nå... skjulte feil som dem sier null om er ikke bra !!
 #445477  av RuneÃ¥dl
 
Makk skrev:Ja det tror jeg på.

Er bare mer trykk som skal til på 3sgte.

Og at en må skru originalt det tror jeg ikke utenom at cat er borte, noe den sikkert er... finne et greit verksted eller sveise racecat lenger bake.

Sitter på vipp på gjerdet nå... skjulte feil som dem sier null om er ikke bra !!
Satt å vippet på gjerdet selv... men med tanke på at bilen ble hel lakkert før forrige eier kjøpte den, og at den er så ripete som den er, så sa det meg egentlig nok om bruken til forrige eier.. var også rust på begge hjulbuene forran, så for min del ble det for mange "småfeil" i allefall til den prisen den ligger til! Men for all del, er man ikke så nøye på om det er noen småriper og kan fikse litt selv(abs) så tror jeg nok det er mye bil igjen! Utrolig god å kjøre, satt bra på veien, stiv men ikke ukomfortabel stiv.. motoren lader også ca 1.1 bar, og det er vel noe over orginalt.
Så hvis bilen ikke blir solgt og de kommer seg nærmere 100k så er det absolutt en bil jeg vil vurdere å kjøpe :)
 #445479  av Makk
 
1.1 skulle så absolutt translatere til cirkus 300 ja :)

Ja faen, den rusta har stoppet meg mange ganger... såg på en 348 ferrari og... der var dessverre samme rusta å da vet man der finnes mer...
 #445481  av RuneÃ¥dl
 
Makk skrev:1.1 skulle så absolutt translatere til cirkus 300 ja :)

Ja faen, den rusta har stoppet meg mange ganger... såg på en 348 ferrari og... der var dessverre samme rusta å da vet man der finnes mer...
ja rust er noe driit, og jeg klarer ikke å ha en bil med synlig rust, så da vet jeg at jeg kommer til å gjøre noe med det, og da baller det fort på seg å blir dyrt... :lol:
 #445501  av RuneÃ¥dl
 
Telefonen min som er klikk? Eller har dem slått seg hardt og satt opp prisen fra 119 000 til 179 000?!?!?! :lol:
 #445502  av Inz4ne
 
Ikke tlf din er nok noen som har tatt noen piller de ikke skulle tatt ja.
 #445511  av samejon
 
Kan tilføye at dørene har en del rust i underkant, noe som er vanlig på disse bilene. Ellers er det jo utrolig dårlig markedsføring av bedriften ved å justere prisen slik de holder på... Useriøse i mine øyne. Det ligger en manuell boost controller under luftfilteret....
 #445518  av Inz4ne
 
Om du som er tidligere eier kunne kommet med detaljert info om feil og mangler og slikt så kunne jo en som er inntresert reist å sett på den og pekt ut alt og sagt får jeg den for xx.xxx så tar jeg den mer er den ikke verdt grunnet nevnte feil å mangler.
Personlig ville jeg neppe gitt mer enn 50.000 for denne mye pga useriøs bedrift, da begynner man jo å lure på hvor mye mer som er skjult av feil og mangler :P
 #445521  av samejon
 
Jeg kan ikke si sikkert hva som er gjort etter at jeg hadde bilen. Det har nok vært hvertfall 2 eiere etter meg på den. Den abs-feilen var ikke der når jeg hadde den. Kan ikke si at det er så ille som man skal ha det til ettersom dette er en gammel bil. Rust må man regne med på utsatte plasser. Personlig ville jeg heller tatt turen og kjøpt den med gullfelger som ligger til 125.000! Hvorfor den ikke er solgt skjønner ikke jeg!