TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 3sge turbo?!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #445864  av Celica 2,0
 
Hei ! har tenkt mye fram og tilbake på og bygge min 3sge 3th gen om til turbo.. men lurer på om det er bare rett og slett tull eller går det å få en bra motor ut av det ? evt.. hva må jeg bytte i motoren for og kan ladde f.eks 1,2 bar :lol: :lol:
 #445877  av ArildM
 
Da importerer du en motor som er ferdig bygget for å tåle turbo originalt.
Skal du endre den motoren du har til å tåle såpass mye trykk før du forberede deg på en komplett overhaling med masse nye dyre deler, sett av 50-100'000,-.
Evt betal 10-20lapper for en komplett 3SGTE 3.gen eller 4.gen :wink:
 #445878  av donk2k
 
ArildM skrev:Da importerer du en motor som er ferdig bygget for å tåle turbo originalt.
Skal du endre den motoren du har til å tåle såpass mye trykk før du forberede deg på en komplett overhaling med masse nye dyre deler, sett av 50-100'000,-.
Evt betal 10-20lapper for en komplett 3SGTE 3.gen eller 4.gen :wink:
Nja....
selve motoren trenger bare nye stempler, toppakning og studs til toppen. Da tåler den mye..

I tilegg kommer desverre dyser, bensinpumpe, turbo, datasprut, intercooler osv osv
 #445882  av 3rlend
 
donk2k skrev:
ArildM skrev:Da importerer du en motor som er ferdig bygget for å tåle turbo originalt.
Skal du endre den motoren du har til å tåle såpass mye trykk før du forberede deg på en komplett overhaling med masse nye dyre deler, sett av 50-100'000,-.
Evt betal 10-20lapper for en komplett 3SGTE 3.gen eller 4.gen :wink:
Nja....
selve motoren trenger bare nye stempler, toppakning og studs til toppen. Da tåler den mye..

I tilegg kommer desverre dyser, bensinpumpe, turbo, datasprut, intercooler osv osv

ebay ic, får altids tak i 440 dyser fra en gen 2, org motorstyring, org turbo ? :P

anyways, du har en gen 2.
billigere å finne komplett frontcut / motor.
 #445887  av donk2k
 
440 dysene fra turbomotoren passer ikke. Er topfeed på sugemotoren.
 #445894  av Celica 2,0
 
har en 3sgte på hånda til 7000,- tenkte bare hvis det ble billigere å bygge om til turbo ! men da blir det nok 3sgte ..
 #445908  av ArildM
 
Aboslutt best er å bruke en 3SGTE motor slik jeg ser det :)
 #447227  av MR2TURBO300
 
ArildM skrev:Aboslutt best er å bruke en 3SGTE motor slik jeg ser det :)
Jeg har en totaloverhalt 3SGTE motor som er til salgs. Kun gått 10.000 km!!