TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Fjerning av TVIS/TVSV

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #446444  av Skrede95
 
Hei, er det noen her som har prøvd å fjerne disse spjeldene på innsugsmanifoild? Kjører på uorginalt ladetrykk og vurderer å fjerne spjeldene. Lurer da på om det er mulig å koble ut alle ledninger og slanger dit bak? :D
 #446445  av Zepticon
 
Må fysisk fjerne dem fra manifolden i såfall:) noen gjør det på mazdamotorene med samme opplegg...
 #446447  av Skrede95
 
Har fått tak i en distanse flens eller hva det nå heter. Men kan allt på baksiden der bare kobles ut og fjernes? Ha på en hette på vacuum linja. Vet ikke om de blir feilkode om jeg bare kobler de ut. Er jo 2 elektriske ventiler eller noe der bak.
 #446455  av Zepticon
 
Skrede95 skrev:Har fått tak i en distanse flens eller hva det nå heter. Men kan allt på baksiden der bare kobles ut og fjernes? Ha på en hette på vacuum linja. Vet ikke om de blir feilkode om jeg bare kobler de ut. Er jo 2 elektriske ventiler eller noe der bak.
Om du vil bli kvitt feilkoder tror jeg du må la den være på, men kobble dem fra spjeldet. Er jo ikke værre enn at du kobler av pluggene og ser om ECU reagerer på det?
 #446457  av Skrede95
 
Ok, har tatt ut motoren og overhaler den. Tenkte jeg skulle rydde litt bak motoren, da de henger dær. Er vanskelig og komme til når den er på plass. Men tror du det vil bli sopass feilkodr at den fjusker?
 #446459  av Zepticon
 
Skrede95 skrev:Ok, har tatt ut motoren og overhaler den. Tenkte jeg skulle rydde litt bak motoren, da de henger dær. Er vanskelig og komme til når den er på plass. Men tror du det vil bli sopass feilkodr at den fjusker?
Jeg mener de burde være der de er, Toyota brukte mye resurser på å forske frem hvordan de skulle være, så da er de der av en grunn, om det er for å gi mer moment på lav boost eller whatnot er usikkert å si.

Det er i hvertfall slik på Mazdaen, at disse er satt opp slik at dem varierer lengden på manifolden, i sammenheng med turtallet, slik at du hele tiden har optimale innsugsimpulser som matcher stempel frekvensen.
 #446470  av Skrede95
 
Takker for svar :) har lest mye på alleslags forum og lignende, finner det at folk fjerner dem når de kjører på eget trykk. Tenker jeg prøver dette. Så monterer jeg den om det blir forferdelig ;p
 #446472  av mannen
 
Er bare og fjerne den ene pluggen til t-visen så merker du at den er frakobla :D Gir ingen feilkoder nei.