Er det noen som har stort oljeforbruk på T20 (7A-FE) som har bare byttet ventiltetningene og fått ned forbruket?
Eller er det hele pakka med stempel/oljeringer som gjelder. Veldig lite avvik på kompresjonstest.
Det stemmer det skal gå å bytte tetningene uten å av med toppen? Da "taper" man ingenting på å prøve de først?
Den går fint og rent og alt det der, drar godt også syns jeg (ingen stor forskjell fra T23'n)
Bilen er fra 1996 og har gått 240.000 km (om det ikke er bytta dash og juksa med da...)
Evt er innvendig motorrens noe som kan forbedre saken? Og hvilket produkt anbefales?
Begynte å kjøre på langtur med ny olje, og etter 20 mil var den kullsvart, var sånn jeg tenkte en rens kunne hjelpe litt.
Eller er det hele pakka med stempel/oljeringer som gjelder. Veldig lite avvik på kompresjonstest.
Det stemmer det skal gå å bytte tetningene uten å av med toppen? Da "taper" man ingenting på å prøve de først?
Den går fint og rent og alt det der, drar godt også syns jeg (ingen stor forskjell fra T23'n)
Bilen er fra 1996 og har gått 240.000 km (om det ikke er bytta dash og juksa med da...)
Evt er innvendig motorrens noe som kan forbedre saken? Og hvilket produkt anbefales?
Begynte å kjøre på langtur med ny olje, og etter 20 mil var den kullsvart, var sånn jeg tenkte en rens kunne hjelpe litt.
Sist redigert av Tekumseh den 13 jun 2015 22:31, redigert 1 gang totalt.
1996 Celica T20 1.8
X '83 AE80, '77 KE30, '85 AE82, '92 T190, '85 V10, '92 T190, '86 T150, '92 AE92, '86 ST162, '01 T23
http://tekumseh79.blogg.no/toyota.html
X '83 AE80, '77 KE30, '85 AE82, '92 T190, '85 V10, '92 T190, '86 T150, '92 AE92, '86 ST162, '01 T23
http://tekumseh79.blogg.no/toyota.html