TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp! Eksosdeler til ST182

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #449482  av ThorT18
 
Hei!

Har en Celica ST182 1993 mod. Fikk en 2erfeil på EU for defekt eksos. Fikk beskjed om at jeg har 2-3 små hull i potta
men det viste seg at det mangler en del av eksosrøret mellom eksospotta og katalysatoren. Orginaldeler hos Toyota var såpass dyr at jeg prøver finne noe andre plasser. Mekonomen, Meca osv. hadde ikke. Foreløpig ingen bilopphuggere som har..

Noen her som har noe liggende ? :?
 #449483  av Toyobaru
 
Se det som en fin grunn for å oppgradere til annen eksos med god lyd i ;)
 #449502  av ThorT18
 
Vurdere skrape bilen hvis jeg ikke finner uttav det snart :( Fikk tre 2erfeil hvor verksted totalt skulle ha 18k for å fikse... brukte 27k på bilen for ca. 2 år siden..lite lyst å bruke mer nå :D

Noen som forresten vet hva skifting av registerreim ligger på hos verksted på en st182?
 #449504  av Makk
 
Mange penger.

Gjør det selv, det er ikke vanskelig i det hele tatt.

Fortell oss hvilken motor det er, for eksosanlegga skal være crossfit på ST180-185 om dem har samme motor.
 #449519  av Makk
 
Med fensport slipper du VAT. Bare ring dem å få instruksjoner.

Hyggelige som få og meget hjelpsomme :)
 #449589  av fdfx3
 
Kjøp deler på ebay eller sveis det som er galt på eksosanlegget eller sveis ett helt nytt med div rør og potter du kjøper løst.
Regreim skift hos Toyota lurer jeg på om ikke koster CA 7000kr, men du må nok høre etter for å få ett eksakt pris.
Om kan å skru litt selv så er det ganske enkelt og bytte reim på disse bilene, er bare ganske trangt.
Er ikke å anbefale og gjøre det selv dersom du ikke kan no særlig om emnet da du åsså kan ødelegge motor din dersom du skulle gjøre noe galt.
Bare sveiv motoren rundt for hånd minimum 2 runder forsiktig for hånd før du prøver å starte opp (for å kontrollere at ikke stempelene stanger imot ventilene.

Eksos anlegg fra 185 er ikke likt som 182 og passer heller ikke på 182.
 #449607  av ThorT18
 
Sveise har jeg null erfaring med så tror ikke det er "bare å gjøre" for en som er grønn :D
Noen som vet om det finnes noe likende som på http://bgbonline.celicatech.com/93celica/
til 3S-GE ? Fant kun eksos der til 5s-fe, 4a-fe og 3s-gte :(

Har fått tak i bakpotta så nå gjenstår det bare å finne ut litt info om den delen som mangler /
dimensjoner osv. :p

Forøvrig - skifte av eksos fra catback: Kreves det sveising gitt at det er orginaldeler eller er det rimelig
plug and play om jeg hiver bilen opp på bukk? :?
 #449636  av fdfx3
 
Forøvrig - skifte av eksos fra catback: Kreves det sveising gitt at det er orginaldeler eller er det rimelig
plug and play om jeg hiver bilen opp på bukk?

Skjønte ikke helt hva du spurte om, men om det er om det er nødvendig å sveise for å bytte ut det originale du spør etter? så nei, med mindre du skal lage ditt eget fra scratch, noe som ikke var ett alnternativ slik jeg skjønte det.

Synd du holder til så langt unna da jeg har ett komplett st182 anlegg minus bakpotta liggende.

Har du sjekket op bilopphuggerier i nærheten av deg? det står en st182 på mitt lokale bilopphugeri.