TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Synspunkter pÃ¥ Toyota Celica CS edition

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #449670  av Inz4ne
 
Ta hvertfall å sjekk at engangtavgiften er det selger skriver, sjekket med spesifikasjoner jeg fant på nett og da var avgiften ca 22000. Bortsett fra det har jeg ikke videre kjennskap til disse bilen selvom jeg kunne tenke meg en, en gang i framtiden.
 #449674  av Tekumseh
 
Her er avgiftene regnet ut (satte innkjøpspris til 10,- kr da moms sikkert allerede er betalt)

Ellers gjelder det vel å få sett og prøvd bilen?

Vil tro Biltilsynet vil ha en kikk på den også om den skal få norske skilter, så den bør nok være i perfekt EU-stand.
Vedlegg
cs.jpg
cs.jpg (239.83 kiB) Vist 3593 ganger
 #449675  av Inz4ne
 
Det var da voldsomt lav egenvekt du hadde brukt der da? Utifra det jeg fant på nett så er det opplyst at den skal være 1460, men at den tyngste som er veid var på 1621, dette veier de mest sannsynlig når du skal betale så kan være lurt å sjekke ut faktisk egenvekt på forhånd da dette vil få et utslag på avgiften.
 #449684  av Tekumseh
 
Beklager Inz4ne, ser du hadde rett med 22 lapper da egenvekta ble rett.
Fant ingen vekt på denne, så jeg satte inn et tall. Det hadde utrolig mye å si...
Ser svenskene betaler jo årsavgift/vägskatt etter vekt på bilene, og selvsagt spiller det inn på veislitasje.

Synes bilen ser fin ut jeg, har selv en litt våt drøm om en sånn... :-)
 #449687  av Inz4ne
 
Ikke noe problem vettu, fort gjort å tenke at det ikke har så mye og si, men et par hundre kilo utgjør overaskende mye i avgifter :P Har vel egentlig bestemt meg for at jeg skal ha en slik en etterhvert. Det jeg ville gjort angående vekta er å spurt selger om h*n kan sjekke vognkortet eventuelt om selger vil kjøre den til et sted der det er en vekt slik at man vet det på forhånd, blir lettere å bestemme seg når man vet hva det faktisk koster med skilt.