TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Originaldeler understell

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #451505  av julepils
 
Godkvelden.

Jeg finner ikke lengre originaldeler til understellet, verken fjærer eller nye fjærbein (foran og bak). Er det over og ut? Finner kun senkefjærer.
Mulig jeg som ikke har leitet godt nok men.

Tenker på 1991 ST185 forresten.

Jeg har i grunn bestemt meg for coilovere, men tenker litt på godkjenning/eu-kontroll. Men i og med at man ikke får tak i originaldeler lengre så går det gjerne lettere?
Har gått for BC coilovere, men vil beholde originalhøyden uansett. Har ikke noe behov for å senke.

Påforhåndtakk. c^^,)
 #451509  av julepils
 
Ingen coilovere som er tuv godkjent som jeg vet om hvertfal. C".)

Virker som de fleste i UK kjører med bc coilovere som erstatning. Tein har jo ikke lengre, utenom på bestilling (custom dampers) og koster noe borti himmelen.
 #451510  av Makk
 
Fensport selger kyb excel g erstatningsdempere.

Dem kommer som komplett bein bak sånn du slipper og kappe og herje for og få dem i, og som inserts foran


Iflg dem så er di demperne bra sammen med moderat senk eller originalfjører.

Og siden dem er helt anonyme så skal en ivertfall slippe unna ved teknisk!
 #451512  av ArildM
 
K-sport i Tyskland er kanskje TuV? Er i alle fall det settet jeg har på AW11en :)
 #451519  av laffy
 
julepils skrev:Jeg har i grunn bestemt meg for coilovere, men tenker litt på godkjenning/eu-kontroll. Men i og med at man ikke får tak i originaldeler lengre så går det gjerne lettere?
Nei. Ingen som tar EU-kontroll som tar hensyn til at man ikke får tak i orginaldeler, de nye reglene for PKK er så strenge at seriøse firmaer ser ikke gjennom fingra på sånt..
julepils skrev:Ingen coilovere som er tuv godkjent som jeg vet om hvertfal. C".)
K-sport påstår iallefall at de har godkjente
http://racingshop-germany.com/K-Sport-T ... ver-street
 #451532  av Toddy2
 
K-sport Tyskland har tuv papirer. Jeg har dette på min bil. Funker så lenge du sørger for å få en 4-hjuls kontroll før visning hos BT
 #451582  av julepils
 
Trodde gjerne du måtte ha det i vognkortet/få det godkjent så lenge det var uorginalt uavhengig tuv papirer ? Eller?

Mine orginale har egentlig rustet fra hverandre men kan gjerne jukse de til hvis de kommenterer bc coiloverene. De ser jo heldigvis veldig nøytrale ut siden de er svarte. :-p