TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Oljekjøler

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #451917  av Agusta
 
Hei

Noen som kjører uten oljekjøler på girkassa til 3sgte?

Girkassen raste her om dagen og dermed har det kommet fult av metallspon i oljekjøleren, jeg mener å huske noen har nevnt at man ikke trenger oljekjøler på den girkassa.
 #451919  av Makk
 
Kjører uten på MR2en, men jeg mener dem ikke har det originalt?

PÃ¥ GT4'en er der.

Mulig den er satt på pga den ekstra vekta og 4wd og alt det der, blir vel mer varmgang til mer som gnisser inni der.

Kjøp en aftermarket en? Får billige på ebay og en oljekjøler har ikke akkurat en megajobb foran seg for oss hobbyfolk :D
 #451920  av Agusta
 
Ja på gt4`n er det en orginalt.

Blir nok litt mer varmegang med 4 hjulstrekken, men blir det virkelig så mye..

Ja ender vel opp med å kjøpe en liten uoriginal kjøler ;)
 #451924  av Makk
 
Vel for og si det på denne måten.

Jeg kokte clutchvæska (!!) på Nurburgring, men ikke bremsevæska.
Sylinderen sitter jo nedpå der så saker og ting har vel varmet seg forholdsvis bra opp med høy fart i akslinger og mye pedalen i gølvet.
Det var med ny girolje, kjølevæske, bremsevæske og motorolje.

Ville ha satt på en ny en om du har planer om banekjøring ivertfall, til dagligdags, bygdekjøring og små baner/trackdays holder det sikkert uten.
 #451925  av Agusta
 
Kokte clutchveska faktsik, ja da har det vært litt varmegang, hjelper ikke med turboen rett i nærheten heller antar jeg.. Det har heldigvis ikke skjedd meg når jeg har kjørt på bane.

Kunne vært spennende å prøvd, satt på en oljetemp føler og fulgt med. men høres ut som jeg bør gå for en ny oljekjøler og slanger, er ikke noe poeng å risikere kassa for en 1000,- lapp.
 #451926  av Makk
 
Og siden dem har satt på en originalt så er der sikkert noen enda klokere hoder enn oss som har vært i sving, pluss vi gir det 25 år med overall slitasje og i tillegg avansert hjemmetrimming, så blir varmgangen desto bedre kan jeg tenke meg :mrgreen: