TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • act Clutch til st185

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #452118  av Steinjo96
 
Hei, lurte på om noen hadde erfaringer med clutchen fra act som de har på nordic auto import (http://nordicautoimport.no/nb-NO/produk ... 3sgte.aspx) , eventuelt andre clutcher som kan vurderest, har sett på clutchmaster sine også.

Blir ikke mye trimming til å starte med før lærelønna går opp men siden den alikevell må skiftes er de vel like godt å oppgradere :D

Hvor mye vil de koste å få skiftet clutch sånn ca? Mtp at motor mest sansynlig må ut som jeg har lest andre plasser og jeg ikke har mulighet til å skifte selv.

Takk for svar på forhånd :D
 #452127  av Rafinus
 
Har nylig satt inn ACT cluch i min ST185. ser ut til å være meget god kvalitet på cluchen, men har desverre ikke hat mulighet til å teste den enda da bilen enda er under oppbygging.
men er skuffet over utløserlageret som fulgte med, hadde prøveskilt på bilen den 11.12 før det er bilen bare flyttet på mellom lagringsplass og garasje (30 meter) og allerede første prøve dag ,med vanlig vei kjøring begynte lageret å ule. så dette skal NAI få igjen !

Cluchskifte er et mareritt på st185 da motor og gir må helt ut av bilen før det kan deles. tar fort en hel dag eller mer alt etter hvor erfaren du er.
så hvis du skal gjøre det er det lurt å sette i noe som tåler fremtidige planer også !
 #452142  av Steinjo96
 
Får håpe de ikke blir samme problem med min da :?
Blir letta svinghjul fra act i samme slengen si de først skal ut.. venter fortsatt på pris estimat fra lokal verkstedet, håper de ikke blir alt for mye, han mente de skulle være mulig å bare lene motoren til sides og slippe girkassen ut..

Blir hovedsaklig fmic, 3"dp til 2,5cat-back og opprydning i motorrom i første omgang ettersom de er de jeg har mulighet til for nå. Så blir de fokus på tårnstag og stabstag + poly foringer :mrgreen: