TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Gt4 st165 rep/oppussing

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #454624  av arnen87
 
Hei. Skal fikse min gt4 nå.
Tenkte å lage en liten enkel tråd om "fremdrift" osv.

Men trenger litt hjelp til å finne noen deler osv. Tips meg gjerne.
Liste blir oppdatert etterhvert.
1. Travers bak.
2. Skikkelig grenrør som passer 98mod caldina jdm 3sgte.(gen3?)
Sist redigert av arnen87 den 28 aug 2016 23:52, redigert 1 gang totalt.
 #454625  av Makk
 
Gen 1 3sgte da eller ?

Uten at du skal ta ut mer enn 300 hester så trenger du ikke noe grenrør, grenrør krever forøvrig mapping, og det kan du ikke gjøre på original hjerne da den er preprogrammed til det grenrøret, den må du skifte til datasprut isåfall, og skal du særlig over 300 må du smi motoren uansett, annet innsug, større dyser, sprut, topp, turbo ++++

Hadde satset på en downpipe, skikkelig eksos, fuelcut defencer (om det trengs på ST165, om tvil på gen 1 så veit iallefall Fensport det!)

Problemet er at de fleste downpipes idag er for gen 2/3, vanskelig og finne til gen 1, iallefall på Ebay.

Du kan også bygge om fra Gen 1 single entry til Gen 2 twin entry turbo på en St165, men er litt klager ifølge Google på top end power, jeg mistenker du trenger og endre diverse andre ting også for det.

Klarer du og få tak i DP til Gen 1 og eksos til Gen 1 så er det uten tvil det enkleste, skal du bare ha litt ekstra fres er det greit og holde seg på det du har nå og bare sette på litt utvendige upgrades som downpipe, eksos og slikt.

Skulle du ha behov for flere hundre hester så må du gå super serious og få tak i en nyere gen og smi hele driten, datasprut, custom ledningsnett og hele driten :p

Fensport
Twosrus
MR2-Ben

Hadde sendt en mail til Fensport og forklart dine planer, alternativt ringt dem, jeg har hatt dem i telefonen mange ganger angående mine egne planer på både MR2 turbo og GT4 ST185 turbo og dem har ALLTID vært super hjelpsomme, A+ kundeservice der!
 #454653  av arnen87
 
Hehe;) når det gjelder motoren, så er det en 1998 Caldina jdm motor, og alt som kan gjøres untatt grenrør og større turbo er gjort..

Portet, linjeboret, lettet/balansert veiv, råder og stempel, arp studs over og under, +++ skal fint holde til 700hk iaf..
 #454655  av Makk
 
Oh okay, vel gen4 motor med faststøpt turbo da kansje?, t3 grenrør da og en flott Garret next :p

PÃ¥ med sprut og store flotte dyser :p
 #454657  av arnen87
 
Ja, helstøpte greier ja... men å få tak i grenrør til jdm motoren er vell ikke så lett forstår jeg.. er vell annen topp enn på eurospec motoren, andre flenser?