TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Coilovers eller senkefjærer T23!?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #456741  av Loviseai
 
Hei!
vurderer og senke bilen min, også lurer jeg på hva dere syntes er best av coilovers og senkefjær?
er ute etter at bilen ikke skal kjenne alle humpene som er på veien, men samtidig skal den ikke vær helt stiv eller hard og kjøre. ute etter noe som er komfortabelt og kjøre med. :D
 #456745  av ArildM
 
Jeg ville ha gått for et sett med godkjente senkefjærer. Coilovers er en god del mer arbeid å få justert korrekt, og er ofte hardere enn senkefjærer, 10x dyrere kan det fort bli også :)
Coilovers har fordelen og negativt med at du må stille inn hele hjuloppsettet på bilen igjen, koster vesentlig mer for et godt sett, må vises for å godkjennes, og må bruke noen verkstedtimer på å få det stilt inn korrekt :)
 #456914  av Rambraut
 
Senkefjærer kjenner man veldig godt ugjevnheter i veien med. Kjøp i så fall et sett med dempere og fjærer som matcher hverandre, da får du en lav bil som også er god og kjøre. Eventuelt så kjøper du coilovers med gode justeringsmuligheter fra en annerkjent produsent.

Justering av hjulvinkler går like raskt som ved montering av kun fjærer så lenge du har stilt inn bilen til riktig høyde før du leverer den inn til verksted.. Unntaket er hvis du i tillegg monterer camberplater, da blir det litt mer jobb, men ikke mye. MAKS 1,5t så fremt ikke det er fastrusta muttere for justering av spissing foran og bak og evt camber bak.