TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Skifte registerreim pÃ¥ ST205

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #457339  av Skogs
 
Hvor lang tid burde det forventes av et verksted for å gjøre denne jobben på? Jeg har fått priser på alt fra 7500,- til 22 000,-
 #457340  av sleeper
 
Om du kan alle triksene ( noe verksteder i 99% av tilfellene ikke gjør) så klarer du en sånn jobb på ca 2 timer.
Men vil nok tru at et normalt verksted vil fort bruke 5-6 timer på dette.
 #457344  av Makk
 
Toyota Ålesund skulle ha 6000 ish for ST185 GT4, noe som ikke er så jævlig galt for et dyrt merkeverksted og være.

Jeg gjorde det dog selv fordi jeg er ultrasunnmøring og penger SKAL spares :p
 #457779  av Rambraut
 
Skogs skrev:Hvor lang tid burde det forventes av et verksted for å gjøre denne jobben på? Jeg har fått priser på alt fra 7500,- til 22 000,-

7500,- ink deler? Det vil jeg si er en god pris, jeg kjøpte tannreimsett til min via Meca hvor jeg har veldig gode rabatter. Betalte 2200,- for reim og løpe/strammehjul.

Noen helt uten erfaring med disse bilene vil nok bruke 5-6 timer fra start til slutt, jeg brukte ca 3 når jeg skifta første gangen på min st185. Like trangt og jævlig i både 185 og 205, men langt i fra så ille som det ser ut til.

Har du ikke fått utført jobben allerede så anbefaler jeg at du får verkstedet til å skifte simmerringer på kammene og veiva i samme slengen, typisk at det skal begynne å lekke der etter et tannreimskifte. ;)