TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Supra MKIV

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #12535  av Pretender
 
Hva må eg ut med for en slik bil?95-96. modell...Er det noen spesielle feil på disse bilene,mye plaget med rust og slikt?
Turbo og bakhjulstrekk er et must når eg skal ha neste bil...

 #12536  av erling
 
Begynner vel på ca 330 000,- for en mkIV -93. Kjenner en som lurer på å kjøpe en i Bergen, til 230 000..(!) Var visst kona som selger for mannen, hu bomma med 100 000,- etter det jeg forstod... Man skulle vel hatt 230 000 raske akkurat nå... :twisted:
Sist redigert av erling den 27 jul 2003 14:48, redigert 2 ganger totalt.

 #12538  av Mr2 Mk2
 
Kjøpe i Norge?Isåfall blir dte ikke så lett å finne 95mod,men 94 derimot de finner du til rundt 400k for en grei en.....Skal du opp i 95.96 må du nok ut med litt i underkant av 500k...Men dette har vel Alf best peil på,så vi får vente til han leser dette..

 #12543  av chris
 
jostein skrev:Kjøpe i Norge?Isåfall blir dte ikke så lett å finne 95mod,men 94 derimot de finner du til rundt 400k for en grei en.....Skal du opp i 95.96 må du nok ut med litt i underkant av 500k...Men dette har vel Alf best peil på,så vi får vente til han leser dette..
Er vanskelig å finne i Norge ja. Alf importerte vel sin også, så vidt jeg husker?

 #12555  av @lpher
 
erling skrev:Begynner vel på ca 330 000,- for en mkIV -93. Kjenner en som lurer på å kjøpe en i Bergen, til 230 000..(!) Var visst kona som selger for mannen, hu bomma med 100 000,- etter det jeg forstod... Man skulle vel hatt 230 000 raske akkurat nå... :twisted:
Det var vel den som ikke var intolla det..?
Da er plutselig ikke 230' så altfor billig akkurat...når du må betale ca 150-180 store lapper i tillegg :D


@lpher
 #12556  av @lpher
 
Pretender skrev:Hva må eg ut med for en slik bil?95-96. modell...Er det noen spesielle feil på disse bilene,mye plaget med rust og slikt?
Turbo og bakhjulstrekk er et must når eg skal ha neste bil...
Tja....

93-94 Supra TwinTurbo får du fra i underkant av 400' lapper.
og 95-96 Supra TwinTurbo fra ca. 420' og OPPOVER :D

Å få tak i noe billigere enn dette nå, med EURON så sterk i forhold til den norske krona er nok dessverre science fiction :D

Jeg kjøpte min i feb/mars i år....og hadde da lett aktivt i ca. 4 måneder uten å finne 'den rette' bilen...fant et par som rett og slett var oppbrukt!
Til 'litt lavere' priser en normalt....og et par som var veldig fine..men med høy kilometer...og til litt for høy pris....

Men jeg fant supran 'min' tilslutt... :D
Jeg tolla faktisk inn supran min samme uka som euron gikk i taket...snakk om flaks :D

What to look for when buying supra?
Tja...de er faktisk VELDIG godt bygd, faktisk INGEN spesielle ting som er kjent for å gå i stykker...ihvertfall på ikke-trimmede eksemplar....men som på alle 'sportsblier' bør du sjekke ting som:

* Grå eller blå røyk fra eksos (både ved tomgang og under kjøring)
* Rust? ....finner du en supra mkIV med rust så skal du skygge banen...fort....for å få til gjennomrustning på supran så må den parkeres i saltvann over en periode ser det ut som :D
*Sjekk at begge turboene fungerer normalt...du merker det fort :D
*Komplett servicehefte er ikke dumt :)
*Sjekk karoseriskjøtene for å sjekke om bilen har vært skadet.

Kommer ikke på mer jeg :D

Motoren tåler juling..samme med girkasse....både auto og manuell....
Bakakslingen er dimensjonert til 700-800kh!! (på euro utgaven)


Du får bare spørre om du kommer på noe :D

@lpher


PS! Det står til og med i brukermanualen tli Supran at Turbo utgaven BRUKER mer dekk enn NA'n! :D

 #12559  av erling
 
@lpher skrev:
Det var vel den som ikke var intolla det..?
Da er plutselig ikke 230' så altfor billig akkurat...når du må betale ca 150-180 store lapper i tillegg :D


@lpher
Ferdig tolla med fine hvite norske skilt til 230'. :wink: Ganske sykt billig ja..

 #12572  av chris
 
erling skrev:
@lpher skrev:
Det var vel den som ikke var intolla det..?
Da er plutselig ikke 230' så altfor billig akkurat...når du må betale ca 150-180 store lapper i tillegg :D


@lpher
Ferdig tolla med fine hvite norske skilt til 230'. :wink: Ganske sykt billig ja..
Og det er med twin turbo og sånn?

 #12573  av erling
 
Japp. 330 hk'eren. Helt orginal, antageligvis automatkasse...

 #12578  av kennethx
 
For å importere denne blir regnestykket omtrent:


Vektavgift +84009
Volumavgift +112152
Effektavgift +238267
Bruksfradrag ( jul 2003 - jan 1994 gir 63 prosent fradrag ) -273690
Vrakpant +1300
engangsavgift inklusive vrakpant (betales senest dagen før registrering ) =162038
Moms faktura ( betales dagen etter grensepassering ) +39000
Sum moms faktura og engangsavgift =201038
Fakturapris NOK ( bilens pris i Tyskland ) +162500
Total sum for bil og avgifter =363538


Du finner avgifts kalkulator på http://www.tyskland.org

 #12579  av kennethx
 
ellers kan du jo bare sikle VILLT på diverse kits som selges her til Toyota Supra.

skyline og 1k hp, vel og bra....

hva med Supra og 1200 HP!!!

*glise*

Dem selger også en del celica/MR2 ting, men mest til nyere modeller.