TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Supra MKIV

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #12583  av CelicaTurbo
 
"post-whore" Kenneth :)

 #12584  av @lpher
 
erling skrev: Ferdig tolla med fine hvite norske skilt til 230'. :wink: Ganske sykt billig ja..
Finn meg et bilde eller to så skal jeg fortelle deg hva som er galt med den :D

I alle tilfellene jeg har sett av abnormal-prisede supras, så er den enten ikke inntollet...eller så har den rattet på gal side :)

Her er ett prakteksempel:
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=290186

Så dessverre....å tro at man får en Supra TwinTurbo for 230 lapper er nok sidestilt med å tro på julenissen ja :D

Kan vel sammenlignes med å finne en mk2 mr2 turbo til 90' lapper! :D

@lpher

 #12585  av @lpher
 
kennethx skrev:For å importere denne blir regnestykket omtrent:


Vektavgift +84009
Volumavgift +112152
Effektavgift +238267
Bruksfradrag ( jul 2003 - jan 1994 gir 63 prosent fradrag ) -273690
Vrakpant +1300
engangsavgift inklusive vrakpant (betales senest dagen før registrering ) =162038
Moms faktura ( betales dagen etter grensepassering ) +39000
Sum moms faktura og engangsavgift =201038
Fakturapris NOK ( bilens pris i Tyskland ) +162500
Total sum for bil og avgifter =363538


Du finner avgifts kalkulator på http://www.tyskland.org
Stemmer ganske bra det der...men du blir tollet for frakt også....om du ikke kan, eller vil dokumentere det...blir frakten satt til 5.000,-...som også får ringvirkninger for 'importavgiften' ...totalt ca. 10.000,- mer enn du kom fram til... :D

MEN....94 Supra TT til under 400' er faktisk et varp det...om den er i ok stand....så skralt som utvalget er i europa i dag, er det sjeldent å finne noen bra eksemplar så rimelig som denne :)


@lpher

 #12586  av @lpher
 
kennethx skrev:Er forresten en del supraer til salg der også:
http://www.suprastore.com/suprasforsale.html

sånn, nå skal jeg ikke mase mer :=)
Blir fort litt stive priser når de er ferdig trimmede :D
Tørr ikke tenke på hva disse hadde kostet ferdig reg i norge :D

@lpher

 #12587  av jan-erik
 
@lpher skrev:
Stemmer ganske bra det der...men du blir tollet for frakt også....om du ikke kan, eller vil dokumentere det...blir frakten satt til 5.000,-...som også får ringvirkninger for 'importavgiften' ...totalt ca. 10.000,- mer enn du kom fram til... :D
Du betaler vel kun 24% mva av frakten, som skulle bli 1.200,- ekstra. Men frakt er jo ting du bør ta med i regnestykket for å hente bilen, med mindre man tar det som en ferietur å hente den da. For om ikke skulle man jo også tatt med tapt arbeidsfortjeneste i regnestykket.

 #12588  av @lpher
 
jan-erik skrev:
@lpher skrev:
Stemmer ganske bra det der...men du blir tollet for frakt også....om du ikke kan, eller vil dokumentere det...blir frakten satt til 5.000,-...som også får ringvirkninger for 'importavgiften' ...totalt ca. 10.000,- mer enn du kom fram til... :D
Du betaler vel kun 24% mva av frakten, som skulle bli 1.200,- ekstra. Men frakt er jo ting du bør ta med i regnestykket for å hente bilen, med mindre man tar det som en ferietur å hente den da. For om ikke skulle man jo også tatt med tapt arbeidsfortjeneste i regnestykket.
Stemmer det....men totalsummen for import av den bilen med dagens eurokurs ble 10.000,- høyere enn nevnt..så jeg la på litt til kjentfolk :D

@lpher

 #12591  av kennethx
 
CelicaTurbo skrev:"post-whore" Kenneth :)
Har jo litt å ta igjen her =P

 #12592  av kennethx
 
@lpher skrev:
kennethx skrev:Er forresten en del supraer til salg der også:
http://www.suprastore.com/suprasforsale.html

sånn, nå skal jeg ikke mase mer :=)
Blir fort litt stive priser når de er ferdig trimmede :D
Tørr ikke tenke på hva disse hadde kostet ferdig reg i norge :D

@lpher
Nei, skrekk og gru, prøv å kjør 1060hk gjennom avgiftskalkulatoren, *gulp*

 #12593  av kennethx
 
@lpher skrev:
kennethx skrev:For å importere denne blir regnestykket omtrent:


Vektavgift +84009
Volumavgift +112152
Effektavgift +238267
Bruksfradrag ( jul 2003 - jan 1994 gir 63 prosent fradrag ) -273690
Vrakpant +1300
engangsavgift inklusive vrakpant (betales senest dagen før registrering ) =162038
Moms faktura ( betales dagen etter grensepassering ) +39000
Sum moms faktura og engangsavgift =201038
Fakturapris NOK ( bilens pris i Tyskland ) +162500
Total sum for bil og avgifter =363538


Du finner avgifts kalkulator på http://www.tyskland.org
Stemmer ganske bra det der...men du blir tollet for frakt også....om du ikke kan, eller vil dokumentere det...blir frakten satt til 5.000,-...som også får ringvirkninger for 'importavgiften' ...totalt ca. 10.000,- mer enn du kom fram til... :D

MEN....94 Supra TT til under 400' er faktisk et varp det...om den er i ok stand....så skralt som utvalget er i europa i dag, er det sjeldent å finne noen bra eksemplar så rimelig som denne :)


@lpher
billigste jeg har sett til salg i tyskland er 17.500,- Euro, og med en sterkere kronekurs enn vi har nå, så kan du få en nesten akseptabel pris på det hele, gjelder å søke på sidene hver dag, og være kjapp på labben :)

 #12594  av @lpher
 
kennethx skrev: billigste jeg har sett til salg i tyskland er 17.500,- Euro, og med en sterkere kronekurs enn vi har nå, så kan du få en nesten akseptabel pris på det hele, gjelder å søke på sidene hver dag, og være kjapp på labben :)
De billigste er stort sett i Polen...og er også ofte USA-import....med usikker historie :D

Jeg holdt på ihvertfall i 4 måneder med en forhandler som skulle hjelpe meg å hente bil...godbitene gikk på dagen...og da gjelder det å ha folk i tyskland....om du ikke har det er det nok ikke sikkert du blir prioritert :D

Min var faktisk aldri annonsert på mobile.de den...kun i dagspresse :D

Så om man vil ha en mkIV bør man kalkulere med 400' uansett...det kommer ALLTID utgifter i tillegg..trust me on this :D ....så får man heller ta det som blir overskytende....å legge i felger/trimm etc. :D

@lpher

 #12597  av chris
 
kennethx skrev:ellers kan du jo bare sikle VILLT på diverse kits som selges her til Toyota Supra.

skyline og 1k hp, vel og bra....

hva med Supra og 1200 HP!!!

*glise*

Dem selger også en del celica/MR2 ting, men mest til nyere modeller.
33.000 dollar.......

 #12604  av kennethx
 
chris skrev:
@lpher skrev: Her er ett prakteksempel:
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=290186

@lpher
Ser jo unektelig bra ut.. men.. det var det med skiltene da :?
men det er jo der snakk om å registrere 400HK! klart det koster :) hadde vært langt under 400 den der med 330HK

 #12614  av NISMO
 
Litt avsporing menmen, det er komt en sort MKIV til bergen.

Er ikke skilt på den enda, da bilen blir 1 år eldre i august. (LITT mindre avg :shock: )

Prøver meg på noen bilder:
Vedlegg
supra liten.JPG
supra liten.JPG (50 kiB) Vist 5543 ganger