TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • da har jeg testa supraen til Alf...

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #13010  av chris
 
Jeg vil tro Alf blir litt høy på pæra når han ser denne posten, men.. det får bare være :)

Om dere venter en detaljert beskrivelse av hvordan det er å kjøre bilen.. glem det.. det er ikke mulig å beskrive, rett og slett..

Det kan vel kalles perfeksjonisme.. på alle punkter. Ikke EN ting jeg ikke likte med bilen. Nydelig styring, nydelig girkasse, nydelig respons, og et HELVETES til drag :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

jeg har rett og slett ikke ord.. jeg skjelver ennå, og det er en og en halv time siden jeg satt i supraen.. hårene reiser seg på ryggen når jeg tenker tilbake.. :shock: :shock: :shock:

 #13011  av Mr2 Mk2
 
ÅÅÅhh det er noe som har flaks ja,kan tenke meg det var sinnsykt RÅTT ja...Litt nedtur å hoppe inn i mr2 en igjen tenker jeg :( ,uff en supra MÅ prøves en dag..

Sikkert noe â la da jeg satt på med mr2 for første gang da hadde jeg bare kjørt fam biler før liksom...Og det tok helt av var ubeskrivelig,vi sladda rundt i en times tid.Og jeg fikk ikke sove..
Nå er det jo klart forskjell på mk1 og Supra så klart ,men i forhold skulle dte vel bli noe av det samme..

Grattis!Lucky pig! :D

 #13012  av chris
 
Tro meg, jeg får søvnproblemer i kveld.. kommer ikke over det der jeg.

Det stod veldig høyt på ønskelista, det å bare PRØVE en Supra.. nå kan jeg si "been there done that" ;) og "wanna do it again" :D


Jeg fikk faktisk den "ære" å prøve en Celica mk6 Cab i dag også.. jeg ville lyve om jeg sa jeg ikke likte den ;)

 #13013  av Mr2 Mk2
 
chris skrev: Jeg fikk faktisk den "ære" å prøve en Celica mk6 Cab i dag også.. jeg ville lyve om jeg sa jeg ikke likte den ;)
supra og Celica mk6 cab,defininitivt en dag som ikke går i glemmeboken asså...

Så visst noen sier var du på byn på lørdag?"Neh var hjemme".Hjemme på en lørdag hva gjorde du da,"nei ikke noe spess,tok en stripe med en supra og en med Celica mk6.ikke no spess." :shock: :shock: :shock:

 #13015  av chris
 
jostein skrev:
chris skrev: Jeg fikk faktisk den "ære" å prøve en Celica mk6 Cab i dag også.. jeg ville lyve om jeg sa jeg ikke likte den ;)
supra og Celica mk6 cab,defininitivt en dag som ikke går i glemmeboken asså...

Så visst noen sier var du på byn på lørdag?"Neh var hjemme".Hjemme på en lørdag hva gjorde du da,"nei ikke noe spess,tok en stripe med en supra og en med Celica mk6.ikke no spess." :shock: :shock: :shock:
mk6 cab ja ;) hehe. Nei, denne dagen går ikke inn i glemmeboken. Faktisk første gang jeg har kjørt cab i det hele tatt. Og en drøm har gått i oppfyllelse i tillegg.. så ja.. perfekt dag ;) kanskje blir det en bra dag i morra også, eller hva, Alf? :D
*lade batteri til digitalkamera* ;)

-EDIT-
@lpher: synes du det er noe kjent med denne? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=281282

 #13022  av Amund
 
Er det jævlig stor forskjell fra mk3 til mk4 supra? skulle i grunn tro det.. :roll: For jeg syns mk3 er temmelig digg å kjøre også jeg! :wink:

 #13023  av chris
 
Amund skrev:Er det jævlig stor forskjell fra mk3 til mk4 supra? skulle i grunn tro det.. :roll: For jeg syns mk3 er temmelig digg å kjøre også jeg! :wink:
er vel neppe helt sammenlignbart.. skjønt, jeg har ikke prøvd mk3 supra da. :)
 #13050  av @lpher
 
chris skrev:Jeg vil tro Alf blir litt høy på pæra når han ser denne posten, men.. det får bare være :)
Tja... :D
chris skrev: jeg har rett og slett ikke ord.. jeg skjelver ennå, og det er en og en halv time siden jeg satt i supraen.. hårene reiser seg på ryggen når jeg tenker tilbake.. :shock: :shock: :shock:
Jeg så antdyninger ti lskjelving etter turen ja :)
chris skrev: ...så ja.. perfekt dag kanskje blir det en bra dag i morra også, eller hva, Alf?
...og det ble det! :D
chris skrev: -EDIT-
@lpher: synes du det er noe kjent med denne? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=281282
Det kan tenkes at det er den vi prøvde å rekrutere i går ja :D
..OM det er det....så er det jeg so har solgt anlegget som sto/står i den :)

Fikk delt ut et par TS-OGN 'under-vinduviskern-lapper' i går...og i dag ja...så vi får se om vårt arbeid har båret frukter etterhvert :D

Scoreboard:
1x 91-92 mr2 lysblå (den som er nevnt ovenfor)
1x 92 grønn met. GT4 Carlos Sainz
1x88-89 rød GT4
1x99-> rød mr2
chris skrev: *lade batteri til digitalkamera*
Lets see those pics and vids!! :D
Jeg lager en egen post med bilder fra minitreffet vårt senere i dag :)
Amund skrev: Er det jævlig stor forskjell fra mk3 til mk4 supra? skulle i grunn tro det.. For jeg syns mk3 er temmelig digg å kjøre også jeg!
Noe av det kjipeste jeg vet er å fornærme en manns kjøretøy :D
...men jeg vil nok karakterisere mkIII og mkIV som to helt forskjellige biler....ihvertfall i standard form :D

Motormessig..så kan man si det ganske enkelt...mkIII turbon har omtrent like mange hester som mkIV NA'n :D ....mens TwinTurbon har 100hk ekstra itillegg :)

...og mkIII er nok også mer en Grand Tourer enn mkIV...som igjen er et av Toyotas få forsøk på en fullblods sportsbil :)
Spør du meg...så lyktes de...and then some! :D

Men...når det er sagt....mkIII er ganske så motagelig for trimming de også...ikke helt i samma nivå som mkIV..men dog.. :D

@lpher
 #13053  av Mr2 Mk2
 
@lpher skrev:
chris skrev: *lade batteri til digitalkamera*
Lets see those pics and vids!! :D
Jeg lager en egen post med bilder fra minitreffet vårt senere i dag :)
@lpher
Gleder meg... :)

 #13067  av supratt
 
Hadde gleden av å få prøvekjørt Supra'n til Alf jeg også i går kveld. Fy f#&% for ei kjerre!

Har kjørt noen råe biler av forskjellige merker og jeg må si at en slik heftig automatboks, styrefølelse, kjøreegenskaper og den responsen man får tilbake fra den HERLIGE rekkesekseren er helt SINNSYKT.
Det jeg nevner her klarer ikke de andre råe bilene å levere på samme måte.

Supraen har liksom ALT på en gang.
Og det vi må huske her er at vi faktisk snakker om en nesten 10 år gammel bil.

Nå forstår jeg hvorfor denne bilen holder seg så sinnsykt godt i pris, den
føles jo som NY.
Selv om den faktisk har runda 100000km og nesten er 10 år gammel.

Jeg SKAL ha en slik Supra når MK6-caben evt. blir solgt. :D

 #13071  av @lpher
 
supratt skrev:Hadde gleden av å få prøvekjørt Supra'n til Alf jeg også i går kveld. Fy f#&% for ei kjerre!

Har kjørt noen råe biler av forskjellige merker og jeg må si at en slik heftig automatboks, styrefølelse, kjøreegenskaper og den responsen man får tilbake fra den HERLIGE rekkesekseren er helt SINNSYKT.
Det jeg nevner her klarer ikke de andre råe bilene å levere på samme måte.

Supraen har liksom ALT på en gang.
Og det vi må huske her er at vi faktisk snakker om en nesten 10 år gammel bil.

Nå forstår jeg hvorfor denne bilen holder seg så sinnsykt godt i pris, den
føles jo som NY.
Selv om den faktisk har runda 100000km og nesten er 10 år gammel.

Jeg SKAL ha en slik Supra når MK6-caben evt. blir solgt. :D

Leiligheten deres var jo lekker jo....ingen grunn til å kjøpe rekkehus/enebloig...ergo så er kanskje det monn for en supra?! :D

@lpher

PS! MÃ¥ gjennta det derre middag/bilprat tingen vi hadde i dag snart igjen :)

 #13088  av chris
 
@lpher skrev:
supratt skrev:Hadde gleden av å få prøvekjørt Supra'n til Alf jeg også i går kveld. Fy f#&% for ei kjerre!

Har kjørt noen råe biler av forskjellige merker og jeg må si at en slik heftig automatboks, styrefølelse, kjøreegenskaper og den responsen man får tilbake fra den HERLIGE rekkesekseren er helt SINNSYKT.
Det jeg nevner her klarer ikke de andre råe bilene å levere på samme måte.

Supraen har liksom ALT på en gang.
Og det vi må huske her er at vi faktisk snakker om en nesten 10 år gammel bil.

Nå forstår jeg hvorfor denne bilen holder seg så sinnsykt godt i pris, den
føles jo som NY.
Selv om den faktisk har runda 100000km og nesten er 10 år gammel.

Jeg SKAL ha en slik Supra når MK6-caben evt. blir solgt. :D

Leiligheten deres var jo lekker jo....ingen grunn til å kjøpe rekkehus/enebloig...ergo så er kanskje det monn for en supra?! :D

@lpher

PS! MÃ¥ gjennta det derre middag/bilprat tingen vi hadde i dag snart igjen :)

Hehe, ikke bare jeg som ble hekta gitt ;)

Ja, var kjempetrivelig å ta bilvask+cruising+showoff+bilder+middag. Det må vi gjenta
 #13110  av Amund
 
@lpher skrev:Motormessig..så kan man si det ganske enkelt...mkIII turbon har omtrent like mange hester som mkIV NA'n :D ....mens TwinTurbon har 100hk ekstra itillegg :)

...og mkIII er nok også mer en Grand Tourer enn mkIV...som igjen er et av Toyotas få forsøk på en fullblods sportsbil :)
Spør du meg...så lyktes de...and then some! :D

Men...når det er sagt....mkIII er ganske så motagelig for trimming de også...ikke helt i samma nivå som mkIV..men dog.. :D

@lpher
spør toyparts om mk3 er lett tilgjengelig for trim..! :wink: Tror du skulle fått litt problem med din orginale mkIV der ja.. :roll:

Og foresten, en 2JZ motor går fint ned i en mkIII... :twisted: Bare et problem, en motor koster alt fra 25 lapper og oppover...
 #13113  av @lpher
 
Amund skrev: spør toyparts om mk3 er lett tilgjengelig for trim..! :wink: Tror du skulle fått litt problem med din orginale mkIV der ja.. :roll:
Tja si det....jeg tar ikke slike ting så tungt :D
Amund skrev: Og foresten, en 2JZ motor går fint ned i en mkIII... :twisted: Bare et problem, en motor koster alt fra 25 lapper og oppover...
Det bør den gjøre i og med at Japanerne solgte mkIII med 1JZ-GTE! :D
2,5 liter med TwinTurbo...280hk...som vanlig :)

@lpher
 #13114  av chris
 
@lpher skrev: Det bør den gjøre i og med at Japanerne solgte mkIII med 1JZ-GTE! :D
2,5 liter med TwinTurbo...280hk...som vanlig :)

@lpher
Japsene må være klin sprøe :D
Men jeg hadde absolutt ikke hatt noe i mot en mkIII med 280 hester.. :twisted: