TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • da har jeg testa supraen til Alf...

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #13137  av Amund
 
vel, det er faktisk stor forskjell på 1KZ og 2JZ. 2JZ er vesentlig større.. og har litt flere hester.. hehe. :wink:

 #13145  av @lpher
 
Amund skrev:vel, det er faktisk stor forskjell på 1KZ og 2JZ. 2JZ er vesentlig større.. og har litt flere hester.. hehe. :wink:
NÃ¥ var det 1JZ-GTE jeg snakka om da :D ...og den er like stor...utvendig ihvertfall :D


@lpher

 #13161  av Amund
 
det var 1JZ jeg mente, og ut i fra de jeg kan finne ut, så er det lite som er felles på de to motorene.. for dersom en skal ha 2JZ i mk3, må en fram med hammeren for å få plass til siste turboen.. :roll: men det kan jo også komme av at det er mindre turboer på 1JZ? innsugmanifoild er heller ikke lik på de to..

litt snop for de som liker supra mk3: http://www.supras.nl

 #13164  av @lpher
 
Amund skrev:det var 1JZ jeg mente, og ut i fra de jeg kan finne ut, så er det lite som er felles på de to motorene.. for dersom en skal ha 2JZ i mk3, må en fram med hammeren for å få plass til siste turboen.. :roll: men det kan jo også komme av at det er mindre turboer på 1JZ? innsugmanifoild er heller ikke lik på de to..

litt snop for de som liker supra mk3: http://www.supras.nl
1JZ og 2JZ er samme jernblokka det bare med større sylindervolum.
Hvorvidt de bruker samma topp..kjenner jeg ikke til....

Fant denne artikkelen om emnet:
http://mkiv.supras.org.nz/articles/hpi12_1.htm

@lpher

 #13241  av Amund
 
intressant lesestoff.
er kanskje en stor mulighet for et jeg har lest litt feil en eller annen plass. :oops:

 #13279  av @lpher
 
Amund skrev:intressant lesestoff.
er kanskje en stor mulighet for et jeg har lest litt feil en eller annen plass. :oops:
You and me both man :D ...er ikke alle sider på internett som inneholder like korrekt info....det samme gjelder vel blader også ref. Drive/Autofil :D


@lpher

 #13464  av Gjest
 
2jzgte motoren er bare til å slippe nedi og skru fast etterpå :D :D man kan få tak i komplett ommbyggingsett fra USA.

Amund
Man slipper å bruke hammer for å få plass til den siste turboen, for den er det plass til, har sett bilder av det tidligere.
På en annen side så kan du jo ta deg en tur i verkstedet mitt i vinter og se når jeg rydder plass til en singerlturbo 2jzgte på 800++ 8) 8)

MVH Erik

 #13466  av TOYPARTS
 
Hmm glemte å logge meg inn, men ovenstående er fra meg :oops: :oops:

MVH Erik

 #13468  av Amund
 
Toyparts skrev:2jzgte motoren er bare til å slippe nedi og skru fast etterpå :D :D man kan få tak i komplett ommbyggingsett fra USA.

Amund
Man slipper å bruke hammer for å få plass til den siste turboen, for den er det plass til, har sett bilder av det tidligere.
På en annen side så kan du jo ta deg en tur i verkstedet mitt i vinter og se når jeg rydder plass til en singerlturbo 2jzgte på 800++ 8) 8)

MVH Erik
ut i fra det jeg har funnet ut må motorfestene fra 1JZ brukes. stemmer det? De bildene jeg har sett, har i vert fall tydet på at det er veldigt trangt for den ene turboen.. det verste er jo kanskje det elektriske?!

singelturbo 2JZ-GTE? :shock: hadde ikke du nok med 500+ da? :wink:

Og du skal ikke se vekk fra at du får en nyskjerrig mr2 sjåfør innom da! :D

 #13473  av CelicaTurbo
 
TOYPARTS skrev:Hmm glemte å logge meg inn, men ovenstående er fra meg :oops: :oops:
hm, og egentlig skal du ikke få lov til å svare med mindre du er innlogget (annet enn i kjøp/salg) men jeg har vist glemt å sette den begrensningen på de nye forumkategoriene :shock:

fikses nå :)

 #13488  av @lpher
 
Anonymous skrev: På en annen side så kan du jo ta deg en tur i verkstedet mitt i vinter og se når jeg rydder plass til en singerlturbo 2jzgte på 800++ 8) 8)

MVH Erik
Feck...skal alle sammen trimme værst nå da?! :D
Jeg må vel til pers etterhvert jeg og da...jeg er en svak sjel!
...bøye meg for overmakten slik :mrgreen:

Så...vi får se....only time will tell... :D
Men im sticking to the plan...felger først....ikke sant Erik? *nudge nudge* :mrgreen:

Så får det blir filter...eksos...og muligens en ørliten senking etterhvert...om jeg trenger det....depends on...hvor kule felger Toyparts kan skaffe meg det...doesnt it? :D

FMIC og 'aktiv' turbotrykksjustering...i neste kapittel... :D

@lpher

PS! Erik: jeg må få se monsteret ditt en gang... :D

 #13489  av TOYPARTS
 
@lpher skrev:
Anonymous skrev: På en annen side så kan du jo ta deg en tur i verkstedet mitt i vinter og se når jeg rydder plass til en singerlturbo 2jzgte på 800++ 8) 8)

MVH Erik



PS! Erik: jeg må få se monsteret ditt en gang... :D
Om det innteresant så er det noen bilder her, men det er av byggingen i fjor

http://www.essokickers.com/toyparts.htm

MVH Erik

 #13491  av funkes
 
Jasså...sånn at alle med Toyota får prøve Supraen din alpher? :D
Det hørtes absolutt ikke dummen ut, bare si fra du :)
Og får ts-ogn medlemmer (som ikke gidder prioritere stereo) rabatter på cd spillere hos brs? :D

Du Toyparts...var vel bilen din jeg lå bak fra Sarpsborg til Rudskogen, den fredagsnatta under gatebil.

 #13500  av TOYPARTS
 
[Du Toyparts...var vel bilen din jeg lå bak fra Sarpsborg til Rudskogen, den fredagsnatta under gatebil.[/quote]
Kan godt hende det ja

MVH Erik

 #13505  av chris
 
funkes skrev:Jasså...sånn at alle med Toyota får prøve Supraen din alpher? :D
hehe, "alle" er vel å ta i litt hardt. det er jo meg og en til da ;)