TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Felger til Supran

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #19011  av funkes
 
Vel...jeg kunne ikke vente til snøen kom :D

 #19019  av Dalan
 
@lpher skrev:
funkes skrev:Og jeg kan nesten ikke vente :D
Me neither....felgene kommer i morra kveld ;-)

Hadde en lang prat med Mr Ourom (felg-selger) i dag,
viser seg at han har gjort litt av hvert med Supran sin han også ;-)

Rød 94-95 (?) Tysk import i 98-99...gått i Oslo omerådet til tidligere i år, da 'vår mann' kjøpte den....

6 trinns manuell kasse.
3" eget komponert eksosnalegg 'hele veien'
Egen komponert Greenfilter løsning.
H&R senkesett
Profec B
...og ombygd til 'true twin mode'

...hvilket han estimerer til ca 450-500hk på motoren....

Jeg spurte ham om han var fornøyd med True Twin mode'en....
'bittelitegranne slapp opp til 4.000rpm....men da braker det løs til gangs!' ;-)

Spurte ham om han klarte å få kreftene ned i bakken....hvorpå han svarte: 'joda..sånn akkurat på kanten!' LOL ;-)

Voser seg også at han sysler en del med slike ting i det daglige (Ourom Auto) ...og kunne derfor være behjelpelig med både å skaffe deler billig...men også montering om ønskelig ;-)


Så....bottom line....veldig kurant fyr å handle av ;-)


PS! han har jo 'oppgradert' til 19" på Supran...noen han i ettertid ikke er 100% fornøyd med...ble visst litt lite gummi ja ;-)


@lpher
Tell me something I don't know :P
Han nevnte ikke noe om stereo a?
Har ikke hørt no om stereo i bilen hans, vet han driver en del med bilstereo også.
Har hvertfall sett en sånn 'dvd-skjerm' stående på dashbordet på passasjersiden.. ;)

Håper du blir fornøyd med felgene da! :)

 #19021  av Ninjamannen78
 
True Twin Mode? Hva er det slags tull a`?

 #19026  av Dalan
 
Ninjamannen78 skrev:True Twin Mode? Hva er det slags tull a`?
Begge turbo'ene begynner å lade samtidig, istedet for at den ene begynner før den andre (sekvensielt) som det er originalt på supra'n.

Sikkert mer moro, men litt 'vanskeligere' til daglig bruk.? ;)

 #19030  av Ninjamannen78
 
Begge turbo'ene begynner å lade samtidig, istedet for at den ene begynner før den andre (sekvensielt) som det er originalt på supra'n.

Hørtes veldig merkelig ut.. det er jo en liten og en stor turbo, som lader sekvensielt.. Ser ingen fordeler med at begge skulle lade samtidig.. uansett ville jo den store begynne å lade senere enn den lille...
Men mulig jeg er helt på bærtur.

 #19033  av Dalan
 
Ninjamannen78 skrev:Begge turbo'ene begynner å lade samtidig, istedet for at den ene begynner før den andre (sekvensielt) som det er originalt på supra'n.

Hørtes veldig merkelig ut.. det er jo en liten og en stor turbo, som lader sekvensielt.. Ser ingen fordeler med at begge skulle lade samtidig.. uansett ville jo den store begynne å lade senere enn den lille...
Men mulig jeg er helt på bærtur.
Vet ikke om den 'mindre' turboen er byttet ut eller hva det er gjort jeg, mener det er et kit fra GReddy som kan være brukt til dette?

 #19036  av @lpher
 
Dalan skrev: Tell me something I don't know :P
Han nevnte ikke noe om stereo a?
Nei, han nevnte ingenting om stereo...rart egentlig for han vet hvor jeg jobber ;-)
Dalan skrev: Har ikke hørt no om stereo i bilen hans, vet han driver en del med bilstereo også.
Har skjønt det ja....flere av 'værstingene' i bilstereobyggermiljøet som kjente til ham...så jeg vet han har vært aktiv med bilsterebygging....
Dalan skrev: Har hvertfall sett en sånn 'dvd-skjerm' stående på dashbordet på passasjersiden.. ;)
I hans bil?
Hmmm....blikke airbagen litt snurt da? ;-)
Dalan skrev: Håper du blir fornøyd med felgene da! :)
Jeg tror det...og det trodde vel egentlig Are også ;-)


@lpher

 #19038  av Dalan
 
Ja rart han ikke nevnte på det da.. Kanskje det ikke er no stereo og skryte av i den da :P

hmm, om airbag'n blir snurt? Hehe, det vil jeg egentlig tro da, men ikke vet jeg, bare så det sto en skjerm inni der, kan godt hende den ikke sto helt i veien for airbag'n når jeg tenker meg om, tok bare en rask titt.. så.. ;)

Jaja, anyways, er vel felger som egentlig er topic'n her ;)
Da regner vi med bilder i slutten av uken\helgen ;)

 #19045  av @lpher
 
Ninjamannen78 skrev: Hørtes veldig merkelig ut.. det er jo en liten og en stor turbo, som lader sekvensielt.. Ser ingen fordeler med at begge skulle lade samtidig.. uansett ville jo den store begynne å lade senere enn den lille...
Men mulig jeg er helt på bærtur.
Når du prøver mkIV'en føles kicket på den andre turboen så mye kraftigere, at det er ganske vanlig at folk antar at den er større...men faktum er at de er like store... (ifølge mine kilder ihvertfall) grunnen ligger i at #2 kommer online når 'rett trykk' er oppnådd...og åpner et spjeld....dette i tillegg til at turboene overlapper hverandre ...gir da et ganske markant skyv... ;-)

Det er 2 x CT12 turboer som sitter på mkIV'en...men jeg er litt usikker på hvorvidt 'innholdet' i de to turboene er like da... ;-)

@lpher

 #19049  av @lpher
 
Dalan skrev: Vet ikke om den 'mindre' turboen er byttet ut eller hva det er gjort jeg, mener det er et kit fra GReddy som kan være brukt til dette?
Det er flere måter å gjøre denne modden på....men om Are har gjort den elektronisk eller mekanisk er jeg ikke sikker på ;-)

Skal ikke være nødvendig med noe kit nei....om det finnes...dette er en ganske enkelt mod ifølge de som har gjort den...

@lpher

 #19050  av @lpher
 
Dalan skrev:Ja rart han ikke nevnte på det da.. Kanskje det ikke er no stereo og skryte av i den da :P

hmm, om airbag'n blir snurt? Hehe, det vil jeg egentlig tro da, men ikke vet jeg, bare så det sto en skjerm inni der, kan godt hende den ikke sto helt i veien for airbag'n når jeg tenker meg om, tok bare en rask titt.. så.. ;)

Jaja, anyways, er vel felger som egentlig er topic'n her ;)
Da regner vi med bilder i slutten av uken\helgen ;)

Skal høre med'n om han kan hoste opp no biler ;-)

Bilder...som er sort of'on-topic. kommer ;-)

@lpher

 #19470  av megetlei
 
@lpher skrev:
megetlei skrev:Kjører Carina E som SKAL igjennom en 3s-gte swap.
Fikk forøvrig noen stygge hakk i felgene når jeg skulle betale i bommen. (mellom shell bilbyen og mega)

Kjøpte felgene hos Sharifs. (nesten umulig og få svar på epost derifra)

mvh megetlei
Du var ikke tilfeldigvis på Lånke på den siste Gatebil greia dær vel?


@lpher

Jepp jeg var der, men den grå Carinaen som du parkerte ved var ikke min.

 #19654  av @lpher
 
ok...what colour is yours then? ;-)

@lpher

 #19715  av Dalan
 
@lpher skrev:
Dalan skrev: Har hvertfall sett en sånn 'dvd-skjerm' stående på dashbordet på passasjersiden.. ;)
I hans bil?
Hmmm....blikke airbagen litt snurt da? ;-)

@lpher
Tok en kikk inni den på lørdag, og da så jeg at han har tenkt på airbagen også ;)
Skjermen sto på venstresiden av der airbagen er, like inntil der dashbordet blir høyere liksom.. :)
så det så..

 #19724  av @lpher
 
Dalan skrev:
@lpher skrev:
Dalan skrev: Har hvertfall sett en sånn 'dvd-skjerm' stående på dashbordet på passasjersiden.. ;)
I hans bil?
Hmmm....blikke airbagen litt snurt da? ;-)

@lpher
Tok en kikk inni den på lørdag, og da så jeg at han har tenkt på airbagen også ;)
Skjermen sto på venstresiden av der airbagen er, like inntil der dashbordet blir høyere liksom.. :)
så det så..

Ahh...jeg har sett at noen benytter den plasseringa ja...blir vanskelig for sjåføren å tyvtitte da ;-)

@lpher